پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه «منشور روحانیت» منشوری جامع، کامل و دربرگیرنده تمام ادوار است گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سال ها پیش تحریف شخصیت امام(ره) را آغاز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و رحلت امام خمینی(ره)، با بیان اینکه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی تاریخ را دگرگون کرد، اظهار داشت: شناخت امام (ره) از مناظر مختلف و تولید دانش های جدید در ذیل شخصیت ایشان از ضروریات است که باید مورد توجه نیروهای انقلابی و ارزشی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه در این سال ها نسبت به معرفی شخصیت و منش امام خمینی (ره) نسبت به جامعه و جهانیان قدری کوتاهی شد افزود: بسیاری از کشورها که استوره دارند سعی در معرفی آن به مردم کشورشان و دنیا می کنند و حتی برخی از کشورها هم استوره ندارند، استوره سازی می کنند اما کشور جمهوری اسلامی که انقلابش با یک شخصیت عظیم عرفانی و استوره ای ابدی آغاز شده، مشخص نیست که چرا نسبت به معرفی ایشان کوتاهی می شود.

وی اضافه کرد: باید به جهانیان و بخصوص نسل جوان کشور را نسبت به اهداف و آرمان های امام راحل عظیم الشان اسلام آگاهی داد و نباید به سادگی از این مسئله گذشت زیرا دشمنان انقلاب و اسلام در این سال ها تلاش های بسیاری در جهت تحریف شخصیت امام خمینی(ره) برای معرفی به نسل جوان کشور انجام دادند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد در ادامه خطاب به طلاب علوم دینی گفت: روحانیون و طلاب به عنوان امین و مورد اعتماد مردم می توانند در معرفی شخصیت امام راحل قدم بردارند و با مطالعه دقیق «منشور روحانیت» که جامع ترین و کامل ترین منشورها برای راهنمایی روحانیون و طلاب برای حضور در جامعه است، نسبت به تمام جنبه های علمی و معرفتی آگاهی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس عنوان کرد: امام خمینی(ره) در این منشور به مسائل مختلفی را مطرح کردند که اگر توسط روحانیون و طلاب به صورت دقیق و کامل مطالعه شود، خواهند فهمید که امام (ره) در آن زمان به چه مسائلی اشاره کردند و این موضوعات مطرح شده توسط بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی چقدر جامع، کامل و دربرگیرنده تمام ادوار است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha