جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 452308
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
شب های قدر در حرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به تشریح ویژه برنامه های لیالی قدر در بارکاه ملکوتی امام رضا(ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد در خصوص برگزاری ویژه برنامه‌های لیالی قدر در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر مطابق هر سال در حرم مطهر رضوی از ساعت 21 با تلاوت آیاتی از کلام وحی آغاز می‌شود و با قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی علی ملائکه، سعید قانع، علی برادران و مهدی سروری، ذاکران اهل‌بیت(ع) ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در نخستین شب قدر مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی پس ایراد سخنرانی، مراسم احیای شب نوزدهم و قرآن به سر  را اجرا می‌کند.

وی افزود: ویژه برنامه دومین شب قدر مصادف با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز با قرائت دعای‌ جوشن کبیر توسط امیر عارف مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود و آقایان سید جعفر ماهرخسار، احمد واعظی و جعفر ملائکه به مرثیه‌سرایی و عزاداری در رثای شهادت مظلومانه امیرمؤمنان علی(ع) می‌پردازند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در این شب حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سخنرانی و مراسم احیای قرآن به سر را به جا می آورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعمال پرفضیلت شب های قدر قرائت ﺳﻮره‌های ﻋﻨﮑﺒﻮت، دﺧﺎن، روم و ﻗﺪر است، عنوان کرد: باشکوه‌ترین محفل قرآنی در شب بیست‌و سوم با قرائت قاریان برجسته قرآن کریم از جمله برنامه‌های ویژه حرم مطهر رضوی در سومین شب قدر است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی متذکر شد: با توجه به حضور خیلی عظیمی از ارادتمندان و عاشقان به خاندان اهل بیت عممت و طهارت(ع) در حرم رضوی و خیابان های منتهی، برنامه‌ها در سراسر اماکن متبرکه و بیرون حرم رضوی به صورت صوتی و تصویری پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: جهت رفاه کامل کسانی که بنا به شرایط نتوانسته اند در این مکان قدسی حضور یابند، ویژه برنامه‌های شب‌های قدر از شبکه خراسان رضوی، بعضی از شبکه های رسانه ملی همچنین به صورت اینترنتی از تی‌وی رضوی به صوت زنده پوشش داده می‌شود.

۳۱۳/۲۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha