پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام(ره) در اصفهان، گفت: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی پیوند آن با مکتب تشیع است و به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی، امام راحل فقهی که در گوشه حجره ها خوابیده بود را احیا و بیدار کرد و در سطح جامعه جاری ساخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، پیش از ظهر امروز در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار کرد: یکی از اموری که باعث شد امام راحل در  جامعه تحول ایجاد کند غبار روربی از فقه و اخلاق و مکتب تشیع بود.

وی با بیان اینکه مرور زمان یکی از اموری است  که اندیشه ها را دفن می کند، گفت: همواره مکتب  واندیشه تشیع به دیلیل مفاهیم بلند و ضد ظلم واستکباری که داشته، مورد هجوم و ظلم جباران تاریخ قرار گرفته است.

استاد حوزه افزود: جباران تاریخ بر گرده شیعه همواره فشار می آوردند، همچون فشارهای جبارانه و و خشونت طلب رضا شاه کثیف،  یکی از اقدامات منفور رضا شاه کثیف، شکستن کمر حوزه های علمیه بوده است، او به دلیل ترسی که از مفاهیم بلند شیعه علیه خود داشت، اقدامات خشن علیه روحانیت و حوزه های علمیه  انجام می داد.

وی ابراز کرد: امام با قیام و نهضت خود مکتب تشیع که به دلایل مختلف در حاشیه بود را بار دیگر در جهان احیا کردند، لذا بر این اساس احاد مردم از این نهضت   و انقلاب تمام قد دفاع کردند و حاضر شدند خون عزیزان خود را پای انقلاب نثار کنند.

حجت الاسلام نیلی پور  گفت: امام راحل به دنبال نهضت عاشورایی بود و این دلیل استقبال مردم شیعه بود. به تعبیر آیت الله جوادی آملی، امام راحل فقه ای که در گوشه حجره ها  بود را احیا و بیدار کرد و در سطح جامعه جاری ساخت.

وی با تاکید براینکه امروز در بین جوانان ما در دانشگاه ها و جامعه، جوانانی هستند که با همان شورو نشاط و حرارت جوانان ابتدای پیروی انقلاب اسلامی فعالیت می کنند، خستگی انقلابیون، یکی  از آفت های انقلاب است

مدیر بنیاد مهدویت اصفهان اذعان کرد: خستگی برای یک عنصر انقلابی زهر کشنده است، آنچه که برای ما یک خطر جدی است، احساس خستگی، یاس و دلزدگی در مسیر انقلاب بوده، دشمن همواره درصدد ایجاد سختی در مسیر انقلاب است، استقامت راهکار پیروزی است. 

وی بیان کرد: متاسفانه عده ای امروز در مسیر انقلاب، خود خسته شده اند و نشسته اند و دیگران را متاسفانه توصیه به نشستن می کنند، اگر ما خسته شدیم، ممکن است گوهر با ارزش انقلاب اسلامی را راحت ببازیم .

حجت الاسلام نیلی پور خاطرنشان کرد:  در مردم ما ترسی از دشمن نیست چون رهبری شجاع دارند، ولی یاس در بین مردم تبلیغ می شود، مردم امروز از اسرائیل و آمریکا نمی هراسند ولی یاس در بین مردم القا می شود.

وی با اشاره به اینکه اول تغیر در انگیزه های انقلابیون، دوم خستگی و احساس خستگی و یاس که از حربه های دشمن است جزء آفت های انقلاب است، تصریح کرد: ما باید مراقبت باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم، همیشه گفته شده اختلاف کار نفسانیت است

استاد حوزه عنوان کرد: ایجاد امید، خدمت به یکدیگر و نگاه غنی به فرهنگ عاشورا و مهدویت، انسجام با یکیدیگر همگی یک بسته فرهنگی است که باید در سطح جامعه ترویج یابد، قدرت فرهنگی امام راحل بر دو پایه فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدویت استوار بود.

وی ابراز کرد: عده ای امروز در پارکینگ قرار گرفته اند، انقلاب اسلامی سرعت بیشتر، خلوص، تضرع، پشتکار، تلاش و همت والاتر می خواهد. پشتوانه حرکت حضرت امام راحل، نماز شب و تضرع  درگاه خداوند بود .

مدیر بنیاد مهدویت اصفهان اذعان داشت: حوزه های علمیه باید با قدرت رسالت خود را انجام دهند و به تربییت مبلغین و امثال امام رو هبری اهتمام  ورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha