سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن وحدیث

حوزه/ معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث از پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مقطع کارشناسی ارشد تا ۱۹ خرداد ماه ازطریق آزمون سراسری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر هادی حجت معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث، با بیان اینکه رشته های دانشگاه قرآن و حدیث در چهار شهر کشور ارائه می شود اظهار کرد: در قم رشته های زیر اجرا می شود:علوم قرآن و حدیث؛ علوم حدیث (گرایش‌ نهج‌البلاغه، تفسیر اثری)؛ کلام امامیه؛ فقه و مبانی حقوق اسلامی؛ روان‌شناسی اسلامی (گرایش روان‌شناسی مثبت‌گرا)؛ و ارتباطات (گرایش حج و زیارت)؛ علوم قرآنی (گرایش ادبی)

وی افزود: دانشگاه قرآن و حدیث برای سال 97و98 از بین داوطلبانی که در آزمون سراسری آزمون تکمیلی مجاز به شرکت شده اند در26 کد رشته ـ محل و با ظرفیت 553 نفر در دوره حضوری و مجازی دانشجو می پذیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد:  دوره های حضوری این دانشگاه شامل 12 رشته و گرایش است و این رشته ها در شهرهای قم تهران اصفهان و مشهد پذیرش دانشجو دارد.

وی افزود: رشته های علوم قرآن وحدیث، روانشناسی ارتباطات، فقه ومبانی حقوق اسلامی، علوم قرآنی گرایش های ادبی ،علوم حدیث ، تفسیر اثری، نهج البلاغه، کلام عقاید، نهج البلاغه گرایش سیاسی و اجتماعی، کلام امامیه و شیعه شناسی در هشت رشته و گرایش ارائه می شود.

حجت تصریح کرد: این دانشگاه به صورت دوره های مجازی داوطلبانی که از سراسر کشور حتی خارج از کشور مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند  ثبت نام می شوند.

وی گفت: طبق اعلام سازمان سنجش داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند تا 19 خرداد ماه نسبت به انتخاب کد رشته های مورد علاقه از جمله رشته های این دانشگاه اقدام کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث افزود: پذیرش بدون آزمون نیز در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد انجام می گیرد و داوطلبانی که واجد سهمیه استعداد های درخشان هستند یعنی 10درصد برتر مقطع کارشناسی بوده اند می توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون اقدام کنند. تمامی طلاب و پژوهشگران رتبه های برتر آزمون سراسری کارشناسی، حافظان قرآن کریم، فعلان فرهنگی و ایثارگران در این دانشگاه از تخفیفات ویژه شهریه تا سقف حتی تحت رایگان برخوردار خواهند بود.

طبق اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه 9 خرداد اعلام خواهد شد و داوطلبانی که در آزمون سراسری ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند از تاریخ 12 تا 19 خردادماه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مشاهده دفترچه نسبت به انتخاب کد رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند.

آدرس دانشگاه قرآن و حدیث در قم: بلوارپانزده خرداد، چهارراه نوبهار، بعدازشهرک جهاد(مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث) و در تهران: شهرری، ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۰۲۵۳۷۱۷۶۲۵۲ و 09029156586 نشانی اینترنتی دانشگاه قرآن و حدیث www.qhu.ac.ir و تلفن گویا 02151290 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha