پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست

حوزه/ قاسم سلیمانی دشتکی گفت: خواص می‌دانند حضور ما در سوریه و عراق و دفاع از حرمین شریفین به چه معناست، نیروهای مسلح ما و مدافعین حرم می‌دانند اگر نجنگیده بودند الآن باید در داخل ایران جنگ می‌کردیم و داعش از همه شهرها و روستاهای ما سر درآورده بود و باید بدانند که این دفاع کمتر از ۸ سال دفاع مقدس نبود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، اظهار کرد: خیلی از رفتارهای ما ایرانی‌ها در زندگی عادی و روزمره از رفتار، کردار و سیره ائمه اطهار(ع) نشات گرفته است.

وی، با بیان اینکه زندگی ما برمبنای سیره و منش ائمه اطهار(ع) بنا نهاده شده، افزود: شیوه زندگی، تربیت فرزندان، مبارزات، انقلاب و گذشت و بسیاری از صفات ما ایرانی‌ها، همه نشأت گرفته از سیره عملی و علمی ائمه اطهار(ع) است.

استاندار ایلام، تصریح کرد: ما تا زمانی که به ائمه معصومین(ع) متوسل نبودیم، مشکلات زیادی در کشور داشتیم و به‌سرعت سر تعظیم در برابر قدرت‌ها و استعمار فرود می‌آوردیم، اما امروز با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسل به ائمه اطهار(ع) که با انقلاب اسلامی احیا شد، از نهضت‌های آزادی‌بخش، اسلامی حمایت می‌کنیم.

سلیمانی دشتکی، با اشاره به ویژگی‌های ائمه اطهار (ع)، یادآور شد: حضرت علی(ع) اسوه شجاعت، تقوا، عدالت، امانت و همه صفات نیک در همه ابعاد زندگی بود، غزوات، جنگ‌ها، ایستادگی‌ها و سکوت آن حضرت، همه اسوه و نمونه جهانی است و امام حسین(ع) اسوه ایثارگری، امربه‌معروف و نهی از منکر و آزادگی است.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از نهضت‌های آزادی‌بخش در دنیا به امام حسین(ع) تأسی کردند و شیوه مبارزه با ستمگران در این نهضت‌ها برگرفته از شیوه امام حسین(ع) بوده، ابراز کرد: امروز در امر بازسازی عتبات عالیات، احیاء اسلام اصیل، خط‌مشی الهی و تبعیت از ائمه(ع) دنبال می‌شود، باید گفت که تقویت شیعه در دنیا از اصول ماست و با بازسازی عتبات عالیات درواقع تقویت نظام و انقلاب را دنبال می‌کنیم.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه باید در هر مسیری که گام بر می‌داریم مردم را آگاه کنیم، افزود: خواص می‌دانند حضور ما در سوریه و عراق و دفاع از حرمین شریفین به چه معناست، نیروهای مسلح ما و مدافعین حرم می‌دانند اگر نجنگیده بودند الآن باید در داخل ایران جنگ می‌کردیم و داعش از همه شهرها و روستاهای ما سر درآورده بود و باید بدانند که این دفاع کمتر از ۸ سال دفاع مقدس نبود.

سلیمانی دشتکی، بیان کرد: مسیر عتبات را باید از روش علاقه مردم به ائمه اطهار(ع)، نذر و نیاز مردم و دوم فلسفه بازسازی عتبات عالیات پیدا کرد، ما امروز نیاز داریم که در مقابل دنیای کفر و استکبار، وهابیت و داعشی و تکفیری، پایگاه شیعه را که همان حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) هستند، تقویت کنیم.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه کمک به بازسازی عتبات یکی از راه‌های گسترش تفکر شیعه است، گفت: الگوهای شیعه که ائمه اطهار(ع) هستند، باید تقویت شود، در منطقه تبلیغات لازم است، این کار ما یعنی مقابله با طرز تفکر نظام استکباری و مقابله با تفکر تکفیری.

وی، تصریح کرد: در استان ایلام دو بحث بازسازی عتبات عالیات و پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی دنبال می‌شود که برای هر دو بخش باید مردم بسیج شوند و پای‌کار بیایند، البته مردم بسیار علاقه‌مند هستند و همواره این را ثابت کرده‌اند، پیمانکاران بسیاری و کارمندان علاقه‌مند هستند که در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنند.

استاندار ایلام، در پایان با تقدیر از اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، خاطرنشان کرد: در استان ایلام آمادگی کامل را جهت برگزاری جشن گل‌ریزان تحت عنوان نشان محبت هم‌زمان با سراسر کشور به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات راداریم و اعضای ستاد جهت هماهنگی بیشتر و راهکارهای لازم برای هر چه‌بهتر برگزار کردن این جشن تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha