جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان گفت: وجود رهبری مقتدر، حکیم، شجاع، دانا و آگاه به مسائل جهان، باعث شده تا انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۴۰ سال همچنان پویا و سرزنده در دنیا بدرخشد.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، تقارن سالگرد ایام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد با شب‌های قدر و ایام شهادت مولای متقیان(ع) را موجب تحول انسانی و معرفتی  دانست و به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) شخصیت دینی، علمی، تحول گرا و انقلابی بی نظیری در جهان بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با بیان این که معرفت گرایی و کمال گرایی از دیگر شاخص های ایشان بود، گفت: انقلابی گری و معرفت گرایی امام راحل در تمام لایه های فکری و اعتقادی انسان ها نفوذ کرد و تمام ضعف هایی را که قبل از انقلاب به ملت وارد شده بود را از بین برد.

وی، تحولات فکری، اعتقادی و انقلابی گری در جامعه را از دیگر اقدامات امام راحل برشمرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز یکی از شاخص های ماندگاری انقلاب و حوزه های علمیه را در نگاه  انقلابی گری می بینند، گفت: با توجه به اینکه انقلابی گری امام راحل می تواند الگوی بسیار اثرگذاری در جامعه باشد، باید تلاش بیشتری در این زمینه به عمل آید.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان نسبت به این که در انقلابی گری افراد به آرمان ها و اهداف انقلاب کوتاه نیایند، اشاره کرد و گفت: انسان ها در هر موقعیتی که باشند، باید پایبند اهداف و آرمان هایشان باشند.

وی، انقلابی گری را مقدمه  قیام ۱۵ خرداد سال 1342 دانست و گفت: در قیام ۱۵ خرداد مردم ورامین و تبریز به رهبری امام راحل به صورت خاموش فعالیت های خودشان را تا پیروزی  انقلاب  اسلامی ادامه دادند.

حجت الاسلام فرجی، داشتن رهبری مقتدر و آگاه به مسائل جهان را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان این که تمام انقلاب های جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران و این انقلاب ریشه در قیام  حضرت سیدالشهداء(ع) دارد، افزود: وجود رهبری مقتدر، حکیم، شجاع، دانا و آگاه به مسائل جهان، باعث شده تا انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 40 سال همچنان پویا و سرزنده در دنیا بدرخشد.

وی با بیان این که هر شهیدی که تقدیم کردیم، در راستای اهداف بلند امام راحل، انقلاب هر روز بالنده تر شده است، گفت: براساس فرمایشات امام راحل، انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر به عنوان یک الگوی سرآمد به سراسر جهان صادر شده است.

حجت الاسلام فرجی با تاکید بر دوری از تفرقه و اختلاف در بین گروه های سیاسی، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم اهداف و آرمان های امام راحل زیرسؤال نرود و روز بروز نورانی و بالانده تر شود، باید در داخل از یک سری اختلافات پرهیز کنیم و با وحدت رویه، اتحاد و همدلی، انقلاب را به سر مقصد اصلی اش برسانیم.

وی، نقش روحانیون و حوزه های علمیه را در زنده ماندن اهداف انقلاب بسیار اثر گذار دانست و گفت: روحانیون همان طور که همیشه الگوی انقلابی و دینی مردم  بوده اند، در مقطع فعلی نیز باید سرآمدی خودشان را در انقلاب و بحث های اجتماعی، سیاسی و وحدت رویه ای که امام راحل گوشزد فرموده بودند، حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha