پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با تاکید بر این که بشریت امروزی تشنة زبان فطری قرآن و سیره عترت(ع) است، گفت: اگر بخواهیم با دنیا سخن بگوییم راهی جز زبان قرآن که همان زبان فطرت است، نداریم.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه شریفة با اشاره به آیه ۳۰ سوره روم «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا ۚ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا ۚ لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ/  پس روی خود را متوجّه آیین خالص پروردگار کن! این فطرتی است که خداوند، انسان ها را بر آن آفریده؛ دگرگونی در آفرینش الهی نیست؛ این است آیین استوار؛ ولی اکثر مردم نمی‌دانند!»، گفت: اگر بخواهیم با دنیا سخن بگوییم راهی جز زبان قرآن که همان زبان فطرت است،نداریم.

وی افزود: قرآن کتاب زندگی و سعادت بشر است و انسان در سایه سار قرآن و عترت(ع) به کمال انسانیت و فلسفه وجودی خود می رسد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) ثقلین را، راه نجات و مانع گمراهی مسلمانان معرفی می کند، ادامه داد: شکی نیست هدایت جامعه انسانی در پرتو قرآن و پیروی محض از عترت پیغمبر(ص) میسر است.

وی، راز ماندگاری قرآن و تازه بودن آن در هر زمان این است که قرآن با زبان فطرت با بشر سخن می گوید، ابراز داشت: با الهام از حدیث شریف ثقلین، راز همراهی قرآن و عترت(ع)، بیان کننده این است که اهل بیت(ع) مفسران واقعی قرآن اند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه ورود به دریای ژرف و عمیق قرآن بدون پذیرش ولایت اهل بیت(ع) مقدور نیست، گفت: از طریق خاندان پیامبر(ص) است که دستیابی به حقیقت قرآن میسر می گردد.

وی با بیان این که تنها راه سخن و ارتباط با مردم دنیا تمسک به زبان قرآن است، تصریح کرد: بشریت امروزی تشنه زبان فطری قرآن است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب در پایان گفت: انسان در شب های قدر با تمسک از قرآن و عترت(ع) از خدا می خواهد زندگی و حیات او را عاقلانه قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha