پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم احیای شب قدر

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: فتنه امروز دشمن سعی بر ناامید کردم مردم از نظام اسلامی و پذیرفتن آقایی آمریکا در دنیا دارد و ساخت فیلم‌های هالیوودی و خوراک رسانه‌های غربی در همین راستا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در مراسم احیای نخستین شب قدر مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این شب علاوه بر اینکه استغفار و توبه می‌کنیم، حجت خدا، نایب و وصی رسول خدا که امروز حضرت ولی‌عصر(عج) است برای ما استغفار‌ و پای استغفار ما را امضا می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: خداوند بخشنده است؛ در شب قدر نخست از خدای متعال طلب بخشش کنیم، دوم از امام عصر(عج) بخواهیم استغفار ما را مورد امضاء قرار دهد و سوم امید داشته باشیم که مورد اجابت قرار می‌گیریم، هیچکس در این شب حق ناامیدی و یأس ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سوءظن به افراد خیلی بد و سوءظن به خدا به مراتب خیلی بدتر است، عنوان کرد: لیلة‌القدر یعنی شب امید و کنارگذاشتن یأس‌ها و  بادر نظرگرفتن همه کژی ها و زشتی ها باید به درگاه خدا روی آوریم، زیرا که خود خدا به پیامبر اکرم(ص) فرمود : اگر مردم از تو آدرس منِ خدا را خواستند چنین بگو: «انی قریب» من نزدیکم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مسیر رسیدن به خدا خیلی نزدیک است، فقط باید حجاب‌های غلیظی که از گناه؛ فسق، ظلم، کذب، کژی‌ها که بر ما مستولی شده را کنار بگذاریم. خود خداوند فرمود: من به شما از رگ گردن نزدیک‌ترم لذا استغفار که از اعمال این شب است، پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره اینکه خیلی‌ها سعی دارند ما را نا امید کنند، برناامیدی و یأس ما می‌دمند، اما خداوند به بشر امید می‌دهد، اظهار کرد:  انتظار مکتب امید است، اما مکتب انظلام مایه یأس و نومیدی است که با ساخت فیلم‌های هالیودی می‌خواهند جوامع بشری را ناامید کنند، اخبار بی‌بی‌سی و رسانه‌های استکباری به همه مردم عالم یمنی، افغانستانی، لبنانی و پاکستانی می خواهند بگویند سرنوشت مختوم شما دنباله‌روی از ما است و باید آقایی ما را بپذیرید درحالی که مکتب انتظار مکتب حرکت و تلاش، امیدواری، ایستادگی و مقاومت در راه هدف است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فتنه جدیدی که امروز دشمن دنبال می‌کند فتنه ناامیدی مردم از نظام و حاکم کردن یأس و ناامیدی بر دل‌های امیدوار انسان‌های مجاهد و پرتلاش است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود ما در سرنوشت خود شریک نباشیم ما را دعوت نمی‌کردند تا در این شب‌ها با قرآن به سر‌گیری و قسم‌دادن خدای متعال به 14 معصوم(ع) استغفار کنیم

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) پذیرفتن استغفار را مشروط به ادای دین نسبت به حق‌الله و حق‌الناس می‌داند، عنوان کرد: اولین رکن استغفار، احساس ندامت و پشیمانی نسبت به گذشته گناه‌آلود و کژی است، دوم تصمیم قاطع برای پرهیز از گناه و بدی است؛ گناه لذت موقت و نکبت ماندگار اما ثواب زحمت موقت و لذت ماندگار دارد، سومین رکن عزم و تصمیم جدی بر ترک گناه است.

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha