جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ حجت الاسلام محبی گفت: پیوند میان امام خمینی(ره) و مردم، رابطه‌ای دو سویه بود که بر اعتماد متقابل استوار بود و اعتماد مردم به امام در طول دوران مبارزه و در کوران حوادث تلخ و شیرین به وجود آمده بود و اعتماد امام(ره) به مردم مبنای کاملا اعتقادی و دینی داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی در نشست جمعی از اساتید و طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین با موضوع «اندیشه های سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره)» گفت: ثبات قدم در دین یکی از دلایل پیروزی امام خمینی(ره( بود، چرا که امام راحل با الگو قرار دادن قیام عاشورا همیشه بر این باور بود که خون بر شمشیر پیروز است، به همین خاطر در راه دفاع از دین از هیچ تهدید و نیرویی هراس نداشتند و همواره در راه خدا ثابت قدم بودند.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: امام(ره) در مبارزه با طاغوت بر این باور بودند وقتی نام و عشق خدا در دل انسان وجود داشته باشد، با دست خالی می توان بر همه مستکبران جهانی پیروز شد و این درسی بود که آن حضرت از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گرفته بود.

وی اظهار کرد: ارتباطی که بین امام راحل و خداوند ایجاد شده بود، توانست این نیروی جاذبه را در ایشان ایجاد کند، چراکه به گفته خداوند کسانی که ایمان آورده باشند و عمل صالح انجام دهند، خداوند محبت و مودت‌شان در میان دل‌های مردم قرار می‌دهد .

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امام خمینی(ره) به هنگام حیات پرثمر خویش نسبت به حوادث آشفته جهان اسلام که منشأ آن تفرقه، هجوم استکبار به این سرزمین ها و ستمگری حکام آنان بود، بسیار متأثر بودند.

 حجت الاسلام محبی افزود: اوج ایمان و تفکر توحیدی در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) وجود داشت و این اصل به مردم انقلابی نیز منتقل شد و آن‌ها با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر دشمن ایستادند و توانستند در برابر همه مستکبران جهانی به پیروزی برسند.

وی در پایان گفت: پیوند میان امام خمینی(ره) و مردم، رابطه‌ای دو سویه بود که بر اعتماد متقابل استوار بود و اعتماد مردم به امام در طول دوران مبارزه و در کوران حوادث تلخ و شیرین به وجود آمده بود و اعتماد امام(ره) به مردم مبنای کاملا اعتقادی و دینی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha