جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوفرستی

حوزه/قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امام خمینی(ره) بر رسیدگی به فقرا و محرومان بسیار تاکید داشتند، چراکه مستضعفان در طول تاریخ همواره با اراده الهی بر مستکبران و طاغوتیان پیروز شده اند.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را مقدمه ای برای حکومت جهانی امام عصر(عج) عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام این امام راحل از این حیث بسیار پر اهمیت است.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) بر فقرا و محرومان بسیار تاکید داشتند چراکه مستضعفان در طول تاریخ همواره با اراده الهی بر مستکبران و طاغوتیان پیروز می شدند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ای از سوره قصص مبتنی بر اینکه "خداوند منت می گذارد بر مستضعفان و عده ای از آنها را به عنوان امام و پیشوا برمی گزیند"، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر وعده های الهی بود، چرا که اگر همراهی مستضعفان و توده مردم در سالهای 1341-  1342و همچنین پیروزی انقلاب نبودند، این پیروزی شکل نمی گرفت.

مستضعفان، صاحبان اصلی انقلابند

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مستضعفان را به کوخ نشینان تعبیر کرده بود، اظهار کرد: امام راحل همواره مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب می دانستند که به واسطه آنها اسلام پیروز شد.

وی از مسئولان و کارگزاران جامعه اسلامی خواست تا همواره یار و غمخوار مستضعفان و کوفه نشینان باشند تا از اندیشه امام راحل استفاده و کاخ نشینان را نابود سازند.

هر فردی، در هر جایگاهی با روحیه خود برتری نسبت به دیگران، مستکبر است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نمی شود مستکبر را تنها به استکبار جهانی، صهیونیست و شیطان بزرگ نسبت داد، چرا که هر فردی که روحیه خودخواهی و خود برتر بینی نسبت به بقیه داشته باشد را می توان مستکبر خواند.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه همیشه در مقابل مستکبران، مستضعفان قرار دارند، افزود: استکبار هر فردی در هر جایگاه و مرتبه را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مکتب امام خمینی(ره) استکبار، غرور و خود بزرگ بینی جایگاهی ندارد و در سیره امام(ره) همواره این صفات مذموم و زشت تلقی می شود.

230 هزار شهید تقدیمی در دفاع مقدس، قطعا از خانوده های مستضعف بودند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآورشد: 230 هزار شهیدی که ایران در دفاع مقدس تقدیم کرده قطعا بسیاری از آنان از خانوده های مستضعف جامعه بوده اند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) عامل وحدت جامعه اسلامی بودند، افزود: امام و پیشوای جامعه اسلامی باید در نطق بیان و همچنین حرکت های توحیدی خود بر اصل توحید تاکید داشته باشند تا زمینه ساز وحدت و انسجام در جامعه باشد.

وی گفت: از بیانات حضرت زهرا(س) بر می تابد که خداوند امامت را در جامعه اسلامی قرار داده است تا مردم حول امام و پیشوای خود حرکت و انسجام داشته باشند همانطور که در زمان امام خمینی(ره)، مردم به پیروی از ایشان پیروز میدان مقاومت شدند و به معنی خاص کلمه، یگانگی و همدلی را تجربه کردند.

امام و رهبری ادامه دهندگان خط انبیاء هستند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امام و به دنبال آن رهبری را ادامه خط انبیاء الهی برشمرد و افزود: فقط زمانی که روح ولایت در جامعه حاکم باشد، مردم حول کلمه توحید یعنی خدایی شدن، حرکت می کنند و می توانند اهداف الهی و اسلامی را دنبال کند.

محور وحدت اسلام، قرآن و ولایت است

حجت الاسلام نوفرستی اظهار کرد: محور وحدت از دیدگاه اسلام، قرآن و ولایت است و هم اکنون عده ای مستکبر درصدد ضربه زدن به این دو، گام بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه در بین 124 پیغمبر هرگز اختلافی نبود چراکه بر یگانگی خدا اعتقاد داشتند، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی خودبرتربین ها باید حذف شوند تا جامعه به وحدت برسد.

برای صدور انقلاب باید امام خمینی(ره) را خوب بشناسیم

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سوره های انبیاء و مومنون در قرآن کریم، گفت: با توجه به این سوره ها اگر اهل تقوا و اگر تسلیم امر خدا بودیم، می توانیم یک امت واحد باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که انقلاب اسلامی بدون نام و شناخت امام خمینی(ره) برای کسی شناخته شده نیست و هم اکنون نیز اگر کسی مدعی است که می خواهد انقلاب اسلامی را حفظ و به جهان صادر کند باید خمینی کبیر را بشناسد.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب پای این نهضت بسیار زحمت کشید و چه خون هایی ریخته شد و هم اکنون بر ما واجب است که با زنده نگه داشتن یاد و نام امام راحل انقلاب را بشناسیم و آن را عرضه کنیم.

فرزند خلف امام و اسلام، مقام معظم رهبری هستند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر به خاطر حکومت جهانی امام عصر(عج) انقلاب کردیم، باید هم اکنون از پیشوا و ولی امر خود یعنی مقام معظم رهبری اطاعت کنیم، همانطور که آیت الله صدر فرمودند باید در امام ذوب شد چراکه وی در اسلام ذوب شده بود.

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: برای اینکه امام و پیشوای خود را بشناسیم باید فردی که در اسلام ذوب شده را خوب بشناسیم.

وی، فرزند خلف امام و اسلام را مقام معظم رهبری دانست و افزود: جامعه اسلامی هم اکنون به این رهبری افتخار می کند چراکه در هر موضوعی اشراف کامل دارند و در هر مطلبی بدون کم و کاستی مبلغ رهبر کبیر انقلاب، هستند.

وی برگزاری مراسم رحلت امام راحل را مهم دانست و گفت: مردم و مسئولان برای برگزاری این مراسم باید توجه ویژه داشته باشند.

مراسم رحلت امام خمینی(ره) باید با محوریت مساجد برگزار شود

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: امسال به خاطر ایام ماه مبارک رمضان و تقارن رحلت امام خمینی(ره) با شب های لیالی قدر تنها باید شهرهای مجاور مرقد امام راحل در مراسم رحلت ایشان حضور داشته باشند تا کمی از شلوغی جمعیت کاسته شود.

حجت الاسلام نوفرستی تصریح کرد: مراسم رحلت امام خمینی(ره) باید با محوریت مساجد برگزار شود و مانند سال های قبل امامان جماعت بر این موضوع تاکید کنند که خوشبختانه در خراسان جنوبی این مسئله به خوبی رعایت می شود.

وی از حرکت کاروان هایی در عصر 15 خردادماه خبر داد و گفت: این کاروان ها و حرکت های خودجوش مردمی هر ساله به مناسبت رحلت امام خمینی(ره)  برگزار می شود.

کارگزاران نظام به تأسی از امام راحل، یار مستضعفان باشند

حجت اسلام نوفرستی از کارگزاران نظام و جامعه اسلامی خواست تا به تأسی از امام خود قشر محروم را یاری کنند و هرگز در مقابل انتظارات آنها کوتاهی نکنند چراکه تنها با یاری از مستضعفان پیروز میدان خواهند بود.

هرکس از مسیر ولایت خارج شود، غرق می شود

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با عمل خالصانه باید نهضت نورانی امام خمینی(ره) را به دست امام زمان(عج) رسانیم، چراکه این نهضت اسلامی است که کشتی نجات است و باید تلاش کنیم که از این کشتی جلو و عقب نزنیم.

حجت الاسلام نوفرستی راه دست یابی و راه نجات را پیروی از ولایت و امام عصر خود عنوان کرد و گفت: هرکس از راه ولایت و این کشتی نجات جدا شود، مسلما غرق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha