پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زمزمه الغوث الغوث در شب نوردهم ماه مبارک رمضان

حوزه/ مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان اولین شب از لیالی قدر با حضور گسترده و انبوده روزداران استان بوشهر در حسینیه ها و مساجد استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان اولین شب از لیالی قدر با حضور گسترده و انبوده روزداران استان بوشهر در حسینیه ها و مساجد استان برگزار شد.

در شهر بوشهر عزاداران مولی علی بن ابیطالب(ع) در مصلای امام خمینی(ره) در شب ضربت خوردن آن حضرت با کوله باری از ماتم و حزن حضور یافتند و ندای الغوث الغوث را زمزمه کردند.

دلدادگان امام علی(ع) در تکایا و حسینیه های و مساجد شهر گرد هم آمدند تا در این شب های مقدس از خداوند متعال طلب عفو و بخشش کنند.

در این مراسم که با حضور چشمگیر مردم و نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد حجت الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان پیرامون سبک زندگی امام علی(ع) و چگونگی شهادت ایشان به بیان سخنرانی پرداختند.

وی در ادامه به فضیلت شب های قدر پرداخت و با بیان اینکه شب قدر از افضل اعمال مسلمانان است اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید از شب قدر به بزرگی یاد کرده به‌گونه‌ای که سوره‌ای  به نام «سوره قدر» نازل کردند و این نشان دهنده این است که شبی پر فضیلت‌ و با برکت‌تر از شب قدر نیست.

حجت الاسلام جمالی در ادامه سخنان خود به رحلت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و دشمن ستیزی و ایستادگی در مقابل دشمنان مهم‌ترین ویژگی امام خمینی(ره) است.

گفتنی است برگزاری دعای جوشن کبیر و قرآن به سر، تلاوت قرآن و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha