جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحلت امام در بیرجند

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه امام معتقد بود ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است، گفت: امام(ره) امانتی داشت که باید به سر منزل مقصود می‌رساند و آن آزادی مردم از دست طاغوت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام رضوانعلی مسیبی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، اظهار داشت: امام(ره) دارای صفات جامع‌الاطراف بود.

استاد حوزه علمیه افزود: صفات امام نسبت به صفاتی که در رهبران ملی و مذهبی بود دو نکته مهم و اساسی داشت که اعتقاد به دین و قرآن و نیز اعتماد به مردم بود.

وی درخصوص نظریه حکومتی امام برای جامعه گفت: امام نظریه‌اش این بود که در عصر فعلی باید حکومت‌ها کاری ‌کنند که مردم را از تاریکی طاغوت به نور حکومت اسلامی منتقل کنند.

حجت الاسلام مسیبی با اشاره به اینکه هنر پیغمبر(ص) این بود که از مردم بار سنگین جهل علمی و جهالت عملی را دور کند گفت: حکام برای حکومت بهترشان مردم را درگیر این دو عارضه می کردند اما پیغمبر این آزادی را برای مردم به ارمغان آورد. ما طاغوت زده بودیم و 2500 سال حکومت شاهنشاهی را تجربه کرده بودیم، هنوز هم عده‌ای آن تفکر را در سر می‌پرورانند و آن دوران را به انقلاب ترجیح می‌دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام معتقد بود ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است، خاطرنشان کرد: امام(ره) امانتی داشت که باید به سر منزل مقصود می‌رساند و آن آزادی مردم از دست طاغوت بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha