پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: دشمنان اسلام به دنبال القای جدایی دین از سیاست در افکار جوانان و نوجوانان هستند و می خواهند که به نوعی بین جامعه دینی و ... فاصله بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، در مراسمی که به مناسبت یادبود سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با حضور طلاب اهل سنت در شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) را باید از مصلحین بزرگ تاریخ معاصر نامید.

امام جمعه شهر سنندج با تاکید بر اینکه رهبری دینی همانند امام راحل سالها در مبارزه با رژیم ستم شاهی بود، گفت: امام و یارانش با درک این موضوع که کشور در حال غارت از سوی استعمارگران است و دربار هم در این باره سکوت کرده است، ساکت ننشست و دست به قیام زد.

وی، یکی دیگر از علل انقلاب امام خمینی (ره) را پیاده نمودن شریعت اسلامی و تشکیل حکومت دینی عنوان کرد و افزود: در دهه 40 رژیم شاه اصلاحاتی را انجام داد که این اصلاحات به نوعی تیشه به ریشه اصل اسلام بود، امام راحل هم خطر از بین رفتن اسلام در کشور را به خوبی احساس کرد و با پشتیبانی ملت دست به قیام زد که همین قیام 15 خرداد 42 در تاریخ مبارزات این ملت مسلمان برای همیشه تاریخ ثبت شده است.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود به شخصیت علمی و دینی امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) قبل از اینکه یک رهبر برای ملت ایران باشد، عالمی فرهیخته و فقیهی  نستوه در علوم دینی بود و شاگردان بسیاری را تربیت نمودند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: از امام خمینی (ره) در مسایل مختلف به ویژه در علوم دینی آثار و کتب بسیاری به جای مانده است که در حال حاضر در حوزه ها و دانشگاه در حال تدریس هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیون باید شخصیت والای امام را به نسل های جدید انقلاب بشناسانند، گفت: متاسفانه تبلیغات بسیاری علیه نظام جمهوری اسلامی و شخصیت هایی همانند امام راحل و مقام معظم رهبری به صورت هدفمند از سوی دشمنان انجام می شود، لذا روحانیون و طلاب باید ضمن بصیرت افزایی جامعه، این خطرات و جنگ نرم دشمنان را گوشزد نمایند.

امام جمعه سنندج اظهار به یکی از مهم ترین توطئه های این روزهای دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام به دنبال القای جدایی دین از سیاست در افکار جوانان و نوجوانان هستند و می خواهند که به نوعی بین جامعه دینی و ... فاصله بیندازند، اینجاست که نقش مبلغین دینی چند برابر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha