پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قیام ۱۵ خرداد

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ زمینه های اعتراضات عمومی در سطح کشور را به تدریج افزایش داد و توانست که کنترل اوضاع را از دست رژیم پهلوی خارج کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم ایران در 15 خرداد سال 42، اظهار داشت: در اصل باید گفت که قیام خونین ملت ایران در 15 خرداد سال 1342 تیشه ای بر ریشه حکومت 2500 ساله شاهنشاهی بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: این انقلاب زمینه های اعتراضات عمومی در سطح کشور را به تدریج افزایش داد و توانست که کنترل اوضاع را از دست رژیم پهلوی خارج کند.

وی با اشاره به اینکه این قیام به رهبری امام خمینی (ره)  و همراهی علما و روحانیون آن زمان صورت گرفت، بیان داشت: امام خمینی (ره) در سال 42 در مقابل برنامه های شاه مخلوع که می خواست ریشه ها و باورهای اسلامی در این مملکت را بخشکاند، ایستاد و همین امر باعث شکل گیری این قیام سرنوشت ساز شد.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: در قیام 15 خرداد آن سال بسیاری از هموطنان مان توسط عمال رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند، ولی همین کشتارها نه تنها باعث خاموش نشدن انقلاب اسلامی نشد، بلکه زمینه های شعله ورتر شدن این اعتراضات مردمی را بیشتر از پیش کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: قیام 15 خرداد که رژیم پهلوی هیچ وقت فکر نمی کرد بدین سرعت و برنامه ریزی شده صورت بگیرد را سردرگم کرد و نتوانست در مقابل ملت همیشه در صحنه ایران تاب مقاومت بیاورد و همین بود که در آن روز دست به کشتار مردم بی دفاع زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha