جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الهی راد

حجت الاسلام الهی راد گفت: امروز دفاع از اسلام بدون برخورداری از تفکر نظام مند تحقق نمی یابد، براین اساس بدون تفکر فلسفی نمیتوانیم از دین دفاع کنیم، دوره طرح ولایت دوره پاسخ به شبهات نیست بلکه دوره تفکر نظام مند و ارگانیک است

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام صفدر الهی راد  صبح امروز در مراسم افتتاح طرح ولایت طلاب اصفهان با اشاره به اینکه کار بزرگ امام(ره) تربیت طلابی بود که بتوانند بار انقلاب را به دوش بکشند عنوان کرد: آن چیزی که امروز برای تحقق اهداف انبیا خلاء جمهوری اسلامی است تربیت عناصر انقلابی است که بتوانند اهداف انقلاب را به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه خدمت به انقلاب هیچ تفاوتی با خدمت به حکومت امیرالمومنین(ع) ندارد، تصریح کرد: نظام فعلی اسلامی که ما را به تحقق اهداف انبیا و اولیا برساند، همچون خدمت در محضر امیرالمومنین(ع) است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) هدف اصلی گردهمایی ها را جلب رضایت امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی اهداف بسیار مقدس دارد که باید به دست من و شما محقق شود و اگر ما کار را رها کنیم کسانی کار را بدست میگیرند که اهلبیت ندارد.

وی افزود: حوزه علمیه در تربیت اسلامی جامعه و اسلامی سازی علوم نقش اساسی دارد، ولی متاسفانه ما هنوز از روش های قدیمی می خواهیم کار را جلو ببریم، در حالی که در عصر ارتباطات مسائل تغییرات جدی داشته و حوزه امروز باید بالنده باشد و با استفاده از روشهای نوین دین را حفظ کنیم.

حجت الاسلام الهی راد با اشاره به اینکه چند سال پیش در حوزه بحث می کردیم تا چگونه جامعه را از گزند دشمنان حفظ کنیم، عنوان کرد: اخیرا به جایی رسیدیم که چه کنیم خود حوزه را از این مسائل حفظ کنیم و این از جایی شروع شد که سکولاریسم وارد حوزه علمیه شد.

وی افزود: در یکی از مدارس طلبه ها از پایه پایین را دارند با فلسفه غرب آمیخته می کنند و توسط یکی از آقازاده های انگلیس رفته به آنها تدریس می کنند و این یعنی دشمن ما طمع کرده و می خواهد از پایه، طلبه های ما را استحاله کند.

مسئول طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره) در رابطه با برخورد و جلوگیری از نفوذ در حوزه های علمیه، تبیین کرد: برای این مهم باید کار را از پایه آغاز و مستحکم عمل کرد.

وی در پاسخ به این سوال که معارف پایه ای که در حوزه باید تدریس شود، کجاست؟ عنوان کرد: بدون درک تفکر بنیادین اسلامی نمی توان بنیاد اسلام را درک کرد از طرفی آنچه در حوزه به عنوان مبانی اسلامی تدریس می شود، کافی نیست.

حجت الاسلام الهی راد با اشاره به آیات قرآن پیرامون شاکله فکری اسلام، اظهار کرد: دین در قرآن به درختی تشبیه شده که دارای ریشه ثابت و محکم است.

وی افزود: کار اساسی طرح ولایت شناخت منظومه فکری اسلام است که ۶ محور بنیادین معرفت شناسی، خدا شناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست را در اختیار شما می گذارد.

وی تاکید کرد: امروز دفاع از اسلام بدون برخورداری از تفکر نظام مند تحقق نمی یابد، براین اساس بدون تفکر فلسفی نمی توانیم از دین دفاع کنیم، دوره طرح ولایت دوره پاسخ به شبهات نیست، بلکه دوره تفکر نظام مند و ارگانیک است

وی پیرامون محتوای کتب تدریسی طرح ولایت تشریح کرد: این کتب محصولی از کتب و تفکرات شهید مطهری، علامه طباطبایی و علامه مصباح و برخی از بزرگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha