شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز کشور ایران با قدرت در حال حرکت است و از همان نقطه آغاز یعنی ۱۵ خرداد، در زیر سایه رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری این مسیر را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در ویژه برنامه سالروز قیام 15 خرداد که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به آیه 36 سوره نحل اظهار داشت: خداوند در این آیه تمامی رسالت انبیا خود را چنین بیان می دارد که در هر امتی رسولی بعوث کرده ایم، و پیام آن رسول این است که باید در مسیر الهی حرکت کنید و از طاغوت اجتناب ورزید.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند و اولیای الهی، مردم را به سوی معنوی و نورانیت دعوت می کنند و در نقطه مقابل کفار مردم را به سوی تاریکی ها سوق می دهند.

وی به آیه دیگری از قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: آن هایی که از طاغوت اجتناب ورزیده اند و به سوی خداوند سوق پیدا کرده اند، شایسته بشارت الهی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه تمام امت ها وظیفه دارند بر پایه حاکیمت دینی گام بردارند، ادامه داد: وظیفه همه ملت ها این است که احکام دین الهی را در کشور خود اجرا کنند.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره حج می فرماید، بندگان خوب خدا کسانی هستند که هنگام قدرت پیدا  کردن در صدد اجرای احکام دینی و تحقق ارزش ها هستند، بنابراین همه پیامبران آمده اند تا نظام اجتماعی حاکم بر مردم را بر پایه تعالیم دینی برپا کنند.

عضو خبرگان رهبری دین را مجموعه ای از رفتار ها در سطح فردی و کلان دانست و تاکید کرد: پیامبران الهی مامور برپایی نظام دینی و اولیای الهی نیز به دنبال اجرا کردن همین سیره بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت موسی علیه السلام بخشی از عمر خود را صرف مبارزه با طاغوت زمان خود کرد به گونه ای که خداوند می فرماید ما می خواهیم به مستضعفان قدرت دهیم و مومنان حاکمان زمین باشند، رسول گرامی اسلام(ص) نیز در صدد به پا داشتن دین بودند و برای تحقق حاکمیت دینی جهاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در طول پنج سال حکومت خود سه جنگ بزرگ را مدیریت کردند، گفت: حضرت علی علیه السلام در تمامی جنگ هایی که رهبری کردند با طاغوت زمان خود برای برپایی حکومت دینی جنگ و برای تحقق عدالت مقابله کردند.

وی به واقعه 15 خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: در 15 خرداد سال 42 نقطه عطفی در تاریخ اتفاق افتاد که امام راحل (ره) با عنوان پرچم دار دین در برابر اتفاقات به رسالت خود عمل کردند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام در سیزدهم خرداد سال 42 در مدرسه فیضیه به ایراد سخن پرداختند و فرمودند که حکوکت دینی و جامعه دینی نباید به چیزی متوسل شود که در دل تمدن غربی به وجود آمده است، چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی حکومت اسلامی قرآن و روایات اهل بیت (ع) را در دست دارد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به موضوع عزت مسلمانان بسیار اهمیت می دانند، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی های خود می فرماید تاثیرات ما در رابطه ای که بیش شاه و اسرائیل است زیاد بوده چراکه نباید یک کشور اسلامی حکموت خود را به دست کشور های بیگانه بدهد، کشور اسلامی باید به دنبال استقلال کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به دغدغه اصلی امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد، حاکمیت اسلام، دفاع از قرآن و ایستادگی در برابر  مستکبران از جمله دغدغه اصلی امام خمینی (ره) در آن زمان بود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما امروز بعد از 40 سال در مسیر ایستادگی در برابر مستکبران و دفاع از ارزش های اسلامی پیش می رود، تاکید کرد: امروز کشور ایران با قدرت در حال حرکت است و از همان نقطه آغاز یعنی 15 خرداد، در زیر سایه رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری این مسیر را در پیش گرفته است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز هم افرادی سر سپردگان طاغوت هستند و همانند دوران انقلاب در تلاش اند که نسخه های طاغوتی را در کشور اجرا کنند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

وی به سند 2030 اشاره و ابراز کرد: مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند علی رغم تذکرات هنوز برخی در صدد اجرایی کردن این سند ننگین هستند، کسانی که در این مسیر حرکت می کنند مزدوران استکبار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: مقام معظم رهبری در برابر زیاده خواهی غرب ایستادگی کرده اند و راه امام را با قدرت ادامه خواهند داد، امروز کسانی در کشور هستند که به دنبال ذلیل کردن این کشور در برابر بیگانگان هستند.

وی موضوع هسته ای را از اصلی ترین دغدغه های کشور ها داسنت و ابراز کرد: پیشرفت هسته ای که از اصلی ترین نیازهای سال های آینده کشورهاست، اما افرادی در کشور وجود دارند که برای این موضوع کمترین اهمیت را قائل هستند.

عضو خبرگان رهبری به مسئله موشکی کشور اشاره و تصریح کرد: امروز با تلاش رزمندگان که سربازان واقعی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند به یک نقطه اقتدار در موضوع موشکی رسیده ایم، عده ای با دیده تردید می نگرند و تصور می کنند هزینه کردن در این مسیر ماجرا جویی است این افراد می خواهند کشور را در مسیر ذلت سوق دهند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha