پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد  - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه شب قدر شب سرنوشت سازی انسان است، گفت: در شب‌های قدر با خدا روراست باشیم و به گناهمان اعتراف کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر اظهار داشت: شب قدر، چون شب نزول قرآن کریم است از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در میان شب‌های سال برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه درب‌های رحمت الهی در ماه مبارک رمضان به‌ویژه در شب قدر به روی مؤمنان گشوده است، تصریح کرد: در شب‌ قدر فرشتگان الهی به سمت زمین فرود می‌آیند و مناجات و اعمال و رفتار مؤمنان را ثبت و ضبط می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شب قدر با خدا روراست باشیم و به گناهمان اعتراف کنیم، افزود: در لیالی قدر از خداوند متعال بخواهیم از دریچه لطف و کرم همچون همیشه ما را ببخشد تا از آن دسته نباشیم که دست‌خالی از ماه ضیافت رمضان خارج شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با بیان اینکه امام صادق (ع) در روایتی فرمودند که «مقدرات انسان در شب نوزدهم ماه رمضان تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه رمضان امضاء می‌شود»، خاطرنشان کرد: شب قدر به‌نوعی تضمین سعادت، هدایت و عاقبت‌به‌خیری است و این شب‌ها، ایام سرنوشت سازی است که قضا و قدر، رزق و روزی، مرگ و زندگی، بودونبود و خیر و شر انسان در این شب رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha