جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر توکلی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد موسسه امام خمینی(ره) گفت: از جمله شاخصه های مهم سیره علوی ، مجاهدت خستگی ناپذیر در خدمت به محرومان و تحقق عدالت در همه عرصه های آن است.

دکتر محمد جواد توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و یکم ماه رمضان، سالروز شهادت مظلومانه امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: متاسفانه هنوز هم بعد از گذشت حدود 14 قرن، امام علی (ع) در جامعه اسلامی و شیعی ما مظلوم و ناشناخته است چه آن که سیره نورانی حضرت در تحقق عدالت، در مسایل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و ... هنوز به خوبی تبیین و تشریح نشده است.

وی با بیان این که ما باید در زمینه تحقق عدالت و خدمت به مردم به خصوص محرومان از سیره و گفتار نورانی حضرت بهره ببریم، گفت: حقیقت آن است که آن است که هنوز هم در خصوص تبیین و معرفی سیره اقتصادی امام علی(ع) حتی در بین شیعیان ، کم کاری هایی وجود دارد که امید به جبران آن در عرصه مجاهدت فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای می رود.

این اقتصاددان حوزوی همچنین ابراز داشت: جالب این است که کلام و سیره علوی با بحث روز جامعه ما یعنی اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا که ما در بحث اقتصاد مقاومتی به طور کلی با سه ارزش محوری در بخش تولید، مصرف و توزیع مواجه هستیم که این ها در سیره رفتاری و نیز شیوه حکومت امیرالمومنین (ع) بسیار بارز و مشهود است.

وی با تاکید بر این که تلاش همه جانبه برای تحقق عدالت و خدمت به محرومان و مستضعفان در پرتو روحیه جهادی، ریشه در سیره امام علی (ع) دارد، خاطرنشان کرد: آنچه ضرورت دارد این که مسئولان و کارگزاران جامعه اسلامی نه صرفاً در حرف و شعار بلکه می بایست در عمل ، عملکرد خود را با سیره و سبک زندگی علوی بسنجند و از ایشان تبعیت کنند تا در جامعه شاهد تحقق بهتر عدالت و خدمت صادقانه تر به محرومان و ضعفا باشیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha