شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابراهیم بهاری

حوزه/یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه توبه و استغفار کثیر عمل سفارش شده برای لیالی قدر است، گفت: عملی جز استغفار آتش گناهان را خاموش نمی‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر، با بیان اینکه لیالی قدر در ماه مبارک رمضان، شب‌های توبه و استغفار از درگاه خداوند متعال است، اظهار داشت: از اعمال مهم و سفارش شده در لیالی قدر توبه و استغفار از درگاه خداوند متعال است، زیرا آمرزش الهی در لیالی قدر به انسان نزدیک‌تر است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در روایت است که «هرگاه مؤمن از کار اشتباه خود بازگردد و در مقام استغفار و توبه برآید، خدا بر او بازمی‌گردد و او را می‌آمرزد»، تصریح کرد: گناهان، گناهکاران را برای سوزاندنشان آلوده می‌سازند و چیزی جز استغفار آتش گناه را خاموش نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید از لیالی قدر بهترین استفاده را برای آمرزش الهی برد، افزود: باید در لیالی قدر زیاد توبه و استغفار کرد و توبه و استغفار انسان را از به بیراهه رفتن بازمی‌دارد.

حجت‌الاسلام بهاری خاطرنشان کرد: در رسیدن به هر مقصدی میانبری وجود دارد و میانبر رسیدن به خداوند متعال و فرار از گناهان توسط بندگان خدا و مؤمنان توبه و استغفار است و بیشترین عملی که در روایت نسبت به انجام آن در لیالی قدر سفارش شده، توبه و استغفار کثیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha