جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیعه و محب واقعی امیرالمومنین(ع) هیچ گاه نسبت به وضعیت ایتام و فقرای جامعه خود بی توجه و بی تفاوت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مولی الموحدین علی (ع) اظهار داشت: ماه رمضان ، ماه امیرالمومنین (ع) است؛ شخصیت بی نظیری پس از رسول خدا(ص) که بزرگترین حامی مظلومان و محرومان بود و در رسیدگی به اوضاع و احوال ایتام و فقرا از هیچ کوششی فروگذار نمی کرد.

وی افزود: کسی که خود را شیعه و محب چنین امامی می داند ، به هیچ وجه نمی تواند و اساساً حق ندارد که نسبت به حال و روز مردم جامعه خود به خصوص قشر ضعیف و محروم بی توجه و بی تفاوت باشد.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که توجه و رسیدگی به خانواده های مستمند و تنگدست وظیفه دینی و انسانی همه ماست، خاطرنشان کرد: این گونه خانواده ها می بایست در سطح جامعه شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند و فراتر از وظیفه دولت و نهادهای حاکمیتی، مردم نیز نسبت به این قضیه وظیفه دارند و نباید از این وظیفه انسانی و شرعی و اخلاقی غفلت کنند.

وی گفت: اساساً یکی از نشانه های انسان مؤمن به خصوص در ماه مبارک رمضان این است که در هیچ شرایطی نسبت به زندگی و معیشت خواهران و برادران دینی خود بی تفاوت نیست و به سهم خود در رفع نیازمندی های آنان می کوشد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha