جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت علی

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: شخصیت حضرت علی(ع) یک الگوی همیشه زنده و ماندگار در تاریخ است، چرا که که در طول تاریخ رهبر و پیشوای همه بشریت، به‌ویژه مسلمانان بوده و به‌عنوان یک اسوه حسنه و سرمشق ماندگار، مطرح است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در جمع مردم روزه دار در مسجد المهدی مینودر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) گفت: شخصیت این امام بزرگوار منحصر به زمان خاصی نبوده، بلکه یک حقیقت همیشه زنده و جاودان است که برای هر نسلی مطابق با واقعیات زندگی آنها تبلور پیدا می‌کند.

وی افزود: سیره و رفتار آن حضرت در تمام شئون زندگی اعم از فردی و اجتماعی رهگشای راهیان حق و حقیقت است و وجود نورانی حضرت علی (ع) مانند اقیانوس بی‌کرانی می‌ماند که مملؤ از خوبی‌ها و فضایل انسانی است که هرکس می‌تواند به اندازه استعداد و توان خود از آن منبع جوشان کمالات الهی توشه‌ای برگیرد.

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد:  علی وار زیستن و علی وار اندیشیدن و علی وار رفتار کردن یکی از مهمترین نیازهای جامعه اسلامی و انسانی ما است .

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قزوین گفت: شخصیت حضرت علی (ع) یک الگوی همیشه زنده و ماندگار در تاریخ است، چرا که که در طول تاریخ رهبر و پیشوای همه بشریت، به‌ویژه مسلمانان بوده و اکنون نیز به‌عنوان یک اسوه حسنه و سرمشق ماندگار، مطرح است.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد:  امام علی ( ع ) یک شخصیت چند وجهی در تاریخ اسلام است که جامعه انسانی در هر زمان و عصری ، به معرفت و شناخت آن شخصیت نورانی و بزرگوار و بکار بستن الگوهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایشان نیاز دارد.

وی اظهار کرد: سخنان امام علی(ع) در خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار، به دلیل الهی‌بودن و اتصال گوینده به ذات خدا،‌ در قید و بند زمان نمی‌گنجد و در حکم نسخه‌هایی عمل می‌کنند که در همه ادوار تاریخی قابل استفاده هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha