جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مختاری

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه جایگاه خود را در جامعه پیدا کنیم، گفت: باید فرهنگ علوی را زنده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار داشت: دهه آخر رمضان نسبت به اوایل ماه رمضان فضیلت بیشتری دارد و شب قدر که احتمال زیاد شب بیست یکم و یا بیست و سوم است از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشر و انسانها از دو دسته تشکیل می شوند، افزود: از زمان حضرت آدم تا کنون آن دو دسته ادامه دارد. باید جایگاه خود را بشناسیم که در کدام دسته سلسله قرار داریم و اختلافات آنسانها باعث ايجاد این دو دستگی می شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه سلسله اول را انسانهايی تشکیل می دهند که عاشقانه، عادلانه و عزت مندانه به خلق خدمت کرده و آزادمندانه زیسته اند، افزود: آزار و اذیت این دسته از انسانها در طول تاریخ به کسی نرسیده و ماندگار و جاودانه شده اند.

وی با بیان اینکه عاقلانه زندگی کردن هزینه دارد، اظهار داشت: هزینه رنج و اذیتی است که در طول تاریخ همواره بر این دسته از انسانها شده و انسانهای جاهل بر دسته اول ظلم و جور کرده اند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: امام علی(ع) در رأس این انسانهایی است که عادلانه و عزت مندانه زیسته اند و زندگی پاکی داشته و به قله کمال رسیده اند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه حضرت علی(ع) عدالت محور بود و در محراب هم به شهادت رسید، افزود: امام خمینی هم تربیت یافته مکتب امام علی(ع)بود. باید رمز و راز زندگی کردن را درست بفهمیم و خود را با آن دسته از انسانهایی که به کمال دست یافتند تطبیق دهیم.

وی بیان داشت: دسته دوم انسانهایی هستند که در مقابل ائمه اطهار(ع) ایستاده و با ظلم زندگی کرده و آنها انسانهای غافل بودند که هم و غم آنها خوردن، خوابیدن و ظلم کردن بود.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند افزود: آمریکا، آل سعود و اسرائیل جزو گروه دومی هستند که ظلم و ستم زیادی کرده و می کنند و ملتها را به خاک و خون کشیدند تا در منطقه سلطه ناحقی پیدا کنند و ما باید جایگاه خود نسبت به این دو سلسله را مشخص کنیم و درعمل، مسیر خود را معین کنیم.

وی با بیان اینکه چه چیز سبب می شود این دو دسته ايجاد شود، اظهار داشت: اگر خانواده، جامعه و محیط آموزشی همت داشته و تربیت صحیح باشد برخی رفتارها و افسار گسیختگی ها ایجاد نمي شود.

حجت الاسلام مختاری افزود: اگر تعلیم و تربیت به درستی انجام نشود و مسئولان غفلت کنند مشکلات ایجاد می شود و برخی روزه خواری، رقص، بی بند و باری را فرهنگ می دانند، در صورتی که اینها بی فرهنگی است.

امام جمعه موقت بیرجند در پایان تاکید کرد: برای نجات از مشکلات باید به فرهنگ علوی برگرديم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha