جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: در روز قدس هم باید در عمل نشان دهیم پای کار هستیم و تا آزادی کامل سرزمین های اشغالی این دعا را از خداوند می خواهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، گفت:  امشب به هر مسجد و پایگاه دینی مراجعه کنیم، جمعیت نیازمند و دل شکسته را مشاهده می کنیم که آمده اند بگویند خدایا ما به تو پناه آورده ایم.

وی افزود: مهمترین خواسته در این شب این است که خداوند ما را از آتش جهنم نجات دهد و توبه ما را بپذیرید و این خواسته که برآورده شود راه برای برآورده شدن دیگر خواسته ها فراهم می شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در این شب باید قدر و اندازه خود را بدانیم و نیازهای واقعی خود را بشناسیم تا از این شب استفاده کنیم و باید شب قدر با 2 نگاه فردی و اجتماعی دیده شود؛ در نگاه فردی خداوند انسان را برای ارتباط با خود و ذکر آفریده است و هر کجا ظلم می کنیم، اخلاق مان غیرانسانی می شود و حق کسی را نادیده می گیریم در واقع از خدا غافل شده ایم، بنابراین در این شب باید  ببینیم به چه اندازه ذکر در زندگی ما مطرح است و آیا در نمازمان از اول و تا آخر ذکر وجود دارد.

وی اظهار کرد: قرآن عرصه ذکر خداست و بایدها و نبایدهای قرآن، دستورات قرآنی و عبادت همه به معنای ذکر است و در شب قدر باید ببینم اندازه قرآن در زندگی ما چقدر است و چقدر با دعا سر کرده و با عدالت با دیگران رفتار کرده و به چه اندازه مردم از دست ما در امان بوده و چقدر خیر ما به مردم می رسد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شب قدر شب اندازه گیری است و در این شب باید به این امر بنگریم که چقدر خدایی زندگی کردیم، چقدر با انصاف بوده و انسانی زندگی کردیم و نسبت به حقوق ديگران به چه میزان توجه داشیتم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت دعا در این شب بیان کرد: دعا برای ما فرصت است و در اين شب با دعا خداوند به ما توجه می کند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: پیروزی انقلاب ما محصول تفنگ و گلوله نبوده بلکه محصول توسل، دعا و لیله القدر است و باید آزادی قدس کشورهای اسلامی را در شب قدر  از خداوند متعال طلب می کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) آینده کشور ما را در شب قدر دید و فرمودند هر مسلمانی یک سطل آب بریزد رژیم صهيونيستي را سیل می برد و ما در شب قدر باید برای آزادی مردم یمن برنامه ریزی کرده و دعا کنیم و فقط نباید فکر مسائل شخصی باشیم بلکه باید در شب قدر آزادی مردم بحرین و فلسطین و آزادی قدس را از خدا بخواهیم و در روز قدس هم باید در عمل نشان دهیم پای کار هستیم و تا آزادی کامل سرزمین های اشغالی این دعا را از خداوند می خواهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha