جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، حضرت علی(ع) را مظهر عدالت و مهرورزی در جامعه بشری دانست و گفت: امروز جامعه بشری برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره آن امام همام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) در قائمشهر برگزار شد بر ضرورت تبیین و ترویج صحیح معارف علوی در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: متأسفانه هنوز جامعه امروز با سیره و منش علوی به خوبی آشنایی پیدا نکرده است.

وی با بیان این که حکومت امام علي(ع) يک حکومت ساده منطبق بر فطرت دروني انسان و آموزه هاي خداوند و مبتني بر عدالت خواهي بود، افزود: همه دغدغه آن امام همام تحقق عدالت در جامعه آن زمان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که امام علي(ع) عدالت محوري را به صورت عملي به مردم نشان داد، ادامه داد: در مقابل مشكلات و خطراتي كه دشمنان براي ما به وجود مي‌آورند و گردنه‌‌هاي خطرناکي كه وجود دارد سيره عملي و معارف اميرالمومنين (ع) بهترين الگو براي عبور از اين گردنه‌ها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امام علي(ع) را محور حق دانست و گفت: نخستین امام شیعیان هیچ گاه در برابر ناعدالتی سکوت نمی کرد و اهل مسامحه نبود و به همین دلیل نسبت به ایشان ظلم کردند.

وی با بیان این که امام علی(ع) تلاش و مجاهدت بسیاری به منظور تحقق عدالت در جامعه آن دوران کردند، افزود: تلاش ها و از خودگذشتگی های آن امام همام موجب گسترش اسلام ناب در جامعه شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز جامعه جهانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی و بهره مندی از معارف علوی است، تصریح کرد: متأسفانه فاصله گرفتن از سیره آن حضرت موجب بروز مشکلات و بحران های بسیاری در جامعه اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که امام علی(ع) اسوه زهد، علم و بی اعتنایی به دنیا بود، بیان داشت: این امام همام با نهایت بزرگواری بیست و پنج سال سکوت کرد و اگر امام علی(ع) دست به شمشیر می برد کسی نمی توانست در برابر ایشان بایستد.

وی با اشاره به این که امام علی(ع) برای دین و ماندگاری آن سکوت کرد، گفت: اگر ترس از شکاف بین امت اسلامی نبود امام علی(ع) به گونه دیگری عمل می کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که از عظمت های امام علی(ع) تحمل مصائب فراوان است، بیان داشت: در دل این امام بزرگ درد و غصه موج می زد امام کسی را نداشت تا آن را بیان کند.

حجت الاسلام صادقی حضرت علی(ع) را مظهر عدالت و مهرورزی در جامعه بشری دانست و گفت: امروز جامعه بشری برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره آن امام همام است.

وی با بیان این که سیره علوی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، افزود: سیره علوی رمز رفع بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه بشری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه های ناب نخستین امام شیعیان باید بیشتر برای جامعه بشری تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: جهان امروز تشنه معارف و سيره امام علي(ع) است که باید از باید در جهت جهانی شدن آن تلاش کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha