شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پورمحمدی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، پیاده سازی عدالت علوی را سرلوحه کار امام خمینی(ره) دانست و گفت: همان گونه که امیرالمؤمنین علی(ع) از محرومان و ایتام دستگیری و آن ها را نوازش می کرد، امام راحل نیز همواره بر این کار تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان ‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد و سالروز شهادت حضرت علی(ع) در شهر بناب، با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نخستین جرقه انقلاب اسلامی به واسطه مجاهدت شهدای 15 خرداد زده شد و ملت ایران مدیون شهدای این روز تاریخی هستند.

امام جمعه مراغه شهدای 15 خرداد را مظلوم، گمنام و مجاهد دانست و ادامه داد: این شهدا نه پرونده‌ ای در بنیاد شهید دارند و نه اثر و نشانه ‌ای عالی از آنان در جامعه وجود دارد، بسیاری از خانواده‌ های آن شهدا از ترس رژیم پهلوی، شهادت فرزند خود را پنهان می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی همچنین با اشاره به نقش امام راحل در شکل گیری قیام خونین 15 خرداد گفت: امام خمینی(ره) حتی در زمانی که دستگیر شد از رژیم و مزدوران آن نترسید و به مبارزه خود علیه حکومت ستمشاهی ادامه داد.

وی ادامه داد: شهدای گمنام و مظلوم قیام 15 خرداد، باب ایستادگی در برابر رژیم طاغوت را باز کرده و ابهت آن را درهم شکستند.

امام جمعه مراغه تاکید کرد: شهدای قیام 15 خرداد در زمان غربت اسلام از امام خمینی (ره) و آرمان های انقلاب دفاع کرده و در برابر قدرت ها و رژیم منحوس پهلوی با قدرت ایستادند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان، پیاده سازی عدالت علوی و دفاع از محرومان و مظلومان جامعه و رسیدگی به آنان را از ویژگی های بارز امام راحل(ره) دانست و افزود: همان گونه که امیرالمؤمنین علی(ع) از محرومان و ایتام دستگیری و آن ها را نوازش می کرد، امام راحل نیز همواره بر این کار تاکید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha