چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان ‌شرقی استکبار جهانی را دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران و اسلام و بشریت دانست و تصریح کرد: دفع بدی‌ های دشمن تنها با روش نیکو کافی نیست، به عنوان مثال برای دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران یعنی استکبار جهانی این روش کاربرد ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل ‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در مراسم ترتیل ‌خوانی روزانه قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه هنر آن است که دشمن را به دوست تبدیل کنیم، اظهار داشت: البته دفع بدی‌ های دشمن تنها با روش نیکو کافی نیست، به عنوان مثال برای دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران یعنی استکبار جهانی این روش کاربرد ندارد.

وی افزود: نباید زمانی که رژیم صهیونیستی و آمریکا به ما بدی کردند، ما طبق این آیه عمل کنیم، چراکه این آیه در ارتباط با خودی‌ هاست اما آنان دشمن اسلام و بشریت هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر کسی به شما بدی کرد، شما به او خوبی کنید تا شر او  به خودش برگردد، عنوان کرد: باید در رابطه با دشمنی دیگران صبر و مقاومت پیشه کرد و حوصله به خرج داد تا فردی که دشمنی می ‌کند، دوست شود.

وی تاکید کرد: فردی می‌ تواند بدی را به خوبی برگرداند و آن را تبدیل به دوست کند که ایمان کافی داشته باشد.

امام جمعه تبریز، عفو و گذشت را لذت بخش دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا بتوانیم دل ‌ها را از هرگونه کینه مبرا کرده و ببخشیم و خوبی کنیم تا بدی هرکس به خودش برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با اشاره به اینکه رفتار نیکو با نااهلان و تحمل مخالفان مخصوص کسانی است که خودسازی کرده و تمرین کرده‌اند، عنوان کرد: این‌ گونه نیست که هرکسی توانایی تبدیل دشمن به دوست را داشته باشد بلکه این موضوع به ایمان قوی، تمرین و خودسازی احتیاج دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha