جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​کمپین ضدزباله پلاستیکی در مسجد اندونزی راه اندزی شد

حوزه/ مسجدی در جنوب جاکارتا در اندونزی، اقدام به راه اندازی کمپین «ضدزباله پلاستیکی» در ایام ماه مبارک رمضان کرد تا با بهره مندی از موهبت های این ماه، مردم را به استفاده کمتر از پلاستیک تشویق کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسجدی در اندونزی، اقدام به راه اندازی کمپین «ضد زباله پلاستیکی» کرده است. شورای علمای اندونزی با همکاری سازمان صلح سبز در اندونزی این هفته یک کمپین ضدآلودگی «پاکت های پلاستیکی» به مناسبت روز جهانی محیط زیست در پنجم ژوئن در مسجد اعظم «پوندوک اینده» در جنوب جاکارتا آغاز کردند.

این سازمان حامی محیط زیست تصمیم دارد از ماه مبارک رمضان به عنوان سکویی برای تبلیغ کمپین علیه استفاده از پلاستیک در مساجد اندونزی به  هدف مبارزه با آلودگی محیط زیست در این کشور مسلمان نشین بهره ببرد.

عطا رشیادی، یک عضو کمپین صلح سبز در این باره به خبرنگاران گفت: زباله های پلاستیکی به مشکل بزرگی برای اندونزی تبدیل شده اند. مسلمانان تنها وظیفه ندارند که رابطه خوبی با خدا و دیگران برقرار کنند بلکه آن ها همچنین باید ارتباط خوبی با محیط زیست شان داشته باشند که این مزایای خوبی برای آن ها نیز در برخواهد داشت.

رشیادی خاطرنشان کرد: مردم معمولا در ماه رمضان گرایش بیشتری به خوردن دارند. خوراک افطاری نیز در ظرف های پلاستیکی ریخته می شود که در مسجد نگهداری می گردند که این خودش به مقدار زباله های پلاستیکی می افزاید.

فتح یکی از مدیران مسجد اعظم گفت: مسجد ما زباله های پلاستیکی زیادی در هنگام رمضان ایجاد کرد. هر روز در ماه رمضان زباله های زیادی تولید شد و دور ریخته شد و مسجد معمولا هر 4 روز یکبار زباله هایشان را دور می ریزد.

وی در ادامه گفت: کمپین ما مسلمانان را به استفاده از ظروف سفره شیشه ای در رویدادهای مختلف مذهبی تشویق می کند و درباره مسئله حفاظت از محیط زیست در میان مسلمانان آگاهی رسانی می کند که تمرکز آن نیز روی شهرهای جاکارتا و باندونگ است.

لازم به ذکر است جاکارتا در سال 2017، هر روزه  7 هزار تن زباله تولید کرده است که تقریبا 1.050 تن از این زباله ها یعنی 15% آن ها را زباله های پلاستیکی تشکیل می دادند. در همان سال شهر باندونگ در نیز 1500 تن زباله با ارقام مشابهی تولید کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha