سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یک مسجد و معبد سیک ها در لیدز انگلستان به آتش کشیده شد

حوزه/ در ساعت ۳:۴۵ روز سه شنبه نیروهای پلیس به مسجد جامع ابوحریره در لیدز انگلستان اعزام شدند که در اثر پرتاب بطری حاوی بنزین، درب ورودی این مرکز اسلامی و یک معبد سیک ها در همان منطقه به آتش کشیده شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از metro، مردی در لیدز انگلستان به جرم آتش زدن ورودی مسجد و یک معبد سیک ها « گوردوآرا» بازداشت شد. ساعت 3:45 روز سه شنبه نیروهای پلیس به مسجد جامع ابوحریره در بیستون، جنوب مرکز شهر اعزام شدند. در همان زمان نیز درب ورودی یک مبعد سیک ها نیز در نزدیکی لیدی پیت لین به آتش کشده شد. به نظر می رسد علت آتش سوزی پرتاب بطری پر شده با بنزین روبروی درب دو ساختمان بود که باعث به صدا درآمدن زنگ دود شد. در این آتش سوزی به بخشی از درب ورودی و یک ستون مسجد خساراتی وارد شد، اما خوشبختانه آتش سوزی به سرعت مهار شد.

تمامی شواهد نشانگر یک حمله نژادپرستانه و نفرت محور بوده است. در همین راستا یک مرد 42 ساله مظنون به آتش سوزی در مسجد لیدز بازداشت شده است.

بازرس پلیس ریچارد هولمز از منطقه لیدز گفت: ما تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده و فرد بازداشتی در حال بازجویی می باشد. تصاویر دوربین های امنیتی مورد بازبینی قرار گرفته و تحقیقات میدانی از همسایگان انجام می شود و این حوادث هر دو به عنوان جرایم نفرت محور در نظر گرفته شده اند.

بازرس پلیس ایان اوبرایان سرپرست نیروی پلیس جنوب محله لیدز نیز در این باره گفت: این حوادث باعث افزایش سطح نگرانی در هر دو جوامع مسلمان و سیک در این منطقه شده و ما با نمایندگان کلیدی این جوامع همکاری می کنیم تا به آن ها در رابطه با حفظ امنیت در منطقه خاطرجمعی بدهیم.

وی در ادامه افزود: هرچند به نظر می رسد که در هر دو ساختمان به طور تعمدی به عنوان مراکز مذهبی هدف قرار داده شده اند، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که این حوادث بخشی از یک نقشه وسیع تر باشند. ما نیروهای پلیس گشت را افزایش داده ایم و تا پایان تحقیقات مردم را در جریان پیشرفت ها قرار می دهیم.

این افسر پلیس انگلیسی خاطرنشان کرد: متاسفانه جرایم نفرت محوری که اجتماعات و جوامع خاصی را هدف قرار می دهند می توانند باعث ایجاد تفرقه و تنش در میان مردم شده و ما این اقدامات را تحمل نخواهیم کرد و تمام تلاش مان را برای یافتن عاملان این حملات به کار می گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha