جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌ الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم ایران الگوی آزادگان و مردم قم نیز الگوی متدینان هستند، حضور پرشور آنان در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم بعدازظهر امروز پیش از آیین ترتیل خوانی حرم مطهر در بیان نکات تفسیری جزء بیست و دوم قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند در قرآن خطاب به همسران پیامبر (ص) می‌فرماید که اگر یکی از شما گناهی مرتکب شوید مضاعف عقوبت خواهید شد و اگر کار خیری انجام دهید مضاعف پاداش خواهید گرفت.

وی افزود: علت تفاوت عقوبت و پاداش همسران پیامبر(ص) مسئولیت سنگینی است که خداوند بر دوش آنها قرار داده است. کسانی که در جامعه الگوی سبک زندگی مردم هستند نیز دارای مسئولیت سنگینی هستند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری پیرامون همسران پیامبر(ص) می‌فرماید این خطاب به زنان پیامبر(ص) است اما زنان پیامبر (ص) خصوصیتی ندارند خصوصیت آنان به دلیل انتصاب به پیامبر (ص) است، اگر ما هم امتیازی داشته باشیم همین خصوصیت در ما نیز وجود خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد: مردم ایران الگوی آزادگان و مردم قم نیز الگوی متدیان هستند، حضور پرشور آنان در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار و رژیم صهیونیستی است.

وی به آیه 57 و 58 سوره احزاب اشاره و خاطرنشان کرد: آزردن مؤمنان گناهی بزرگ است، پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید، هرکس مؤمنی را آزار دهد من را آزار داده و هرکس من را آزار دهد خدا را آزار داده و هرکس خدا را آزار دهد مشمول لعنت خداوند خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مردم فلسطین ده‌ها سال است که تحت آزار رژیم خون‌خوار اسرائیل قرارگرفته اند، ادامه داد: در روزهای اخیر پرستاری با تیر مستقیم در فلسطین کشته شد، مادر این شهید می‌گوید فرزندم هرروز بالباس خون‌آلود به خانه می‌آید اما گله‌ای از کارش نداشت.

وی به راه‌اندازی کمپین "نه به کمیته امداد" در رسانه‌های غربی اشاره و عنوان کرد: در چنین شرایطی شبکه‌ای مزدور فارسی‌زبان که توسط وزارت دفاع آمریکا تأمین مالی می‌شود کمپین "نه به کمیته امداد" را راه‌اندازی کرده است، اما باید بدانند کمک‌های مردم به کمیته امداد برای مردم غزه نیست. باید تأسف خورد به حال فردی که کمک به مردم بی‌سرپرست را کار خیر نمی‌داند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم تأکید کرد: این جریان سازی در حالی انجام می شود که امریکا تاکنون برای پیشبرد جنایت های رژیم صهیونیستی بیش از ده ها هزار میلیارد دلار به به آنها کمک مالی و تسلیحاتی کرده است.

وی به آیه 21 سوره سبا اشاره و عنوان کرد: بر اساس این آیه، ابليس هیچ‌ تسلط و غلبه‌اى بر کسانی که از او  پيروى كردند ندارد، بلکه كار او تنها وسوسه است. كسى كه به آخرت ايمان دارد و در برابر وسوسه‌هاى شیطان مقاومت مى‌كند از كسى كه نسبت به آخرت در ترديد است، بالاتر است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی آیه 37 سوره فاطر را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: جهنمیان در قیامت تقاضای بازگشت به دنیا رادارند، اما این فرصت به آنان داده‌ نخواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha