شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: متاسفانه باید بپذیریم که رسانه قوی نداریم و نمی توانیم این پیام ها را به درستی به اندیشمندان بزرگ در جهان برسانیم که قطعا اگر این معجزات را ببینند جذب قرآن می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی ظهر امروز در درس تفسیر سوره برائت در مدرسه علمیه حجتیه در قم گفتند: خداوند متعال در حالی به بیان احکام یهود و نصاری پرداخت که اعتقادات آنها را نیز مورد انتقاد قرارداده بود.

ایشان افزودند: خداوند در آیه 30 بیان می دارند که یهودیان عزیر را پسر خدا می دانند و این مساله نیز یک دارای یک تاریخ است؛ پس از اینکه بخت النصر یهودیان را شکست داد و مردان آنها را کشت و زنان و پیران آنها رااز فلسطین به بابل برد؛ کتاب های مقدس آنها را آتش زد و صد سال به این منوال گذشت.

معظم له بیان کردند: یک صد سال گذشت که کوروش به آنجا آمد و مردم رااز بابل نجات داد و به فلسطین بازگرداند؛ در این زمان عزیر، تورات را از حفظ خواند و آنها نیز تورات را نوشتند و به همین جهت، آن هم دوباره کتاب دار شدند و از این جهت بود که وی را پسر خدا نامیدند و آنچه از تورات ماند، همان تورات عزیر است.

ایشان گفتند: آیات قرآن کریم در خصوص مسیحیت نیز مباحثی مطرح کرده است ولی این سوال واقع می شود که تلثیث مسیحیت به شکل مرکب است یا واحد؟ مثلا اینکه آیا این سه قدس که پدر، پسر و روح القدس هستند سه خدا هستند و یا همگی با هم یک خدا راتشکیل می دهند؟

ایشان اظهارکردند: در این زمینه نیز باید گفت که این گروه اگر معتقد به سه خدا باشند که شرک کامل است، ولی آنها می گویند که این سه خدا در واقع با هم یک خدا را تشکیل می دهند و برای این مساله خورشید را مثال می زنند که از سه عنصر تشکیل شده است، ولی یک مفهوم است؛ در اینجا باید گفت که خدا هیچ وقت نمی تواند مرکب باشد.

معظم له بیان کردند: قرآن مجید خبر بزرگی را بیان می دارد که مسیحیان این تلثیث را از دیگران عاریه گرفتند و در واقع این تلثیث از آنها نیست، بلکه یک گروه هندی ها چنین اعتقاداتی دارند و نام های این سه خدا که یک خدا واحد هستند نیز مشخص است؛ بیان این مساله از سوی یک کسی که دنیادیده نبوده امری غیر قابل تصور است و همین امر نشانه معجزه الهی است.

ایشان گفتند:  معجزه قرآن کریم تنها در بلاغت و فصاحت نیست، زیرا آنچه قرآن را از دیگر کتب ممیز می کند، مفاهیم استثنایی است که قرآن بیان می کند و این مسایل در هیچ کتابی دیده نمی شود.

این مرجع تقلید بیان کردند:  متاسفانه باید بپذیریم که رسانه قوی نداریم و نمی توانیم این پیام ها را به درستی به اندیشمندان بزرگ در جهان برسانیم که قطعا اگر این معجزات را ببینند جذب قرآن می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha