شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که حضور آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس در واقع عمل به تکلیف انسانی و شرعی است، گفت: مردم عزیز ایران به هیچ وجه اثرات حضور در این راهپیمایی را دست کم نگیرند و هر یک نفر که به این جمعیت اضافه شود در تامین اهداف جامعه مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که دفاع از مظلومان جهان و مقابله با مستکبرین مهمترین وظیفه هر انسانی است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره دفاع و حمایت از مظلوم می فرمایند «هر کس ندای استغاثه‌ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست». و امروز نه یک فرد، که یک ملت صدا به استغاثه برداشته است.

وی با اشاره به تشکیک برخی مزدوران داخلی در کمک به مردم فلسطین، افزود: کسانی که در کمک به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین مردد هستند و دیگران را نسبت به این امر دچار تردید می کنند، گرفتار توطئه ی مستکبرین هستند و الا بر هر انسان آزاده ای روشن و آشکار است که مردم فلسطین مورد ظلم و جنایت صهیونیست ها واقع شده اند.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که روز قدس نماد اتحاد دنیای اسلام است، ادامه داد: همه مسلمانان در رسیدگی به مساله فلسطین با هم متحد بوده و یک حرف و شعار را دنبال می کنند و بر همین اساس است که امام راحل روز قدس را روز اسلام دانسته است.

وی با انتقاد از موضع انفعالی و ضعیف دولت های اسلامی در قبال مسئله فلسطین، عنوان داشت: برخی دولت های مرتجع عربی نه تنها حامی مردم مظلوم فلسطین نیستند بلکه با سکوت خود و در مواردی همچون آل سعود به طور علنی از جنایت های آمریکا و اسرائیل حمایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: جوانان کشورهای جهان اسلام نقش بسزایی در ایجاد تحولات در ساختار سیاسی و اجتماعی جهان اسلام دارند و اخیرا نیز مقام معظم رهبری در سخنان مهمی خطاب به جوانان کشورهای عربی فرمودند «امروز روز عمل و اقدام شما است و باید خود را برای پیشرفت و استقلال و آزادی کشورهای تان آماده کنید».

وی با اشاره به تدبیر هوشمندانه امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس، تصریح کرد: امروز همه آزادگان و متفکران عالم اذعان دارند که این اقدام امام راحل مسئله فلسطین را برای همیشه مورد توجه مسلمانان و بشریت قرار داد و ان شاء الله مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم فلسطین، تا نابودی کامل دولت جعلی اسرائیل و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین هایشان ادامه خواهد  یافت.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که حضور ملت شریف ایران در راهپیمایی روز قدس عمل به تکلیف انسانی، دینی و شرعی است، بیان داشت: مردم عزیز ایران به هیچ وجه اثرات حضور در این راهپیمایی را دست کم نگیرند و هر یک نفر که به این جمعیت اضافه شود در تامین اهداف جامعه مسلمانان به ویژه ملت مظلوم فلسطین تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با تاکید بر حضور پررنگ و گسترده طلاب و روحانیان تهرانی در راهپیمایی روز قدس، گفت: به یاری خداوند متعال طلاب، اساتید و روحانیان تهرانی که همواره در صحنه‌های دفاع از مظلومان عالم پیشرو بوده اند امسال نیز به اتفاق خانواده هایشان در راهپیمایی روز قدس حضوری حماسی خواهند داشت.  313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha