شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهر پورت الیزابت،

حوزه/ جامعه اسلامی شهر پورت الیزابت در آفریقای جنوبی که ۶ سال در انتظار کسب مجوز برای ساخت مسجد بودند، بالاخره در ماه رمضان امسال و با وجود تمام مخالفت های ساکنان محلی توانستند این مجوز را دریافت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، پس از 6 سال انتظار، مسلمانان شهر پورت الیزابت، یکی از شهرهای جنوبی آفریقای جنوبی در استان کیپ شرقی، صاحب مسجد می شوند.

درخواست ساخت مسجد، در ماه مبارک رمضان توسط شورای نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی تایید شد. گفتنی است از سال 2012 تاکنون شهردار اجرایی تاییدیه رسمی فعالیت این مرکز دینی و عبادی را نداده بود اما درسال 2016 به مسلمانان رسما اجازه فعالیت داده شد. این مرکز عبادی هم اکنون به صورت یک ملک مسکونی می باشد و با تصویب این مجوز، مسجد فعالیت قانونی خود را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است دستیابی به این موفقیت برای مسلمانان آسان نبوده و در چند سال گذشته جامعه اسلامی چالش های زیادی از جمله مخالفت برخی ساکنان محلی به بهانه ترافیک اتومبیل ها، مشکل پارکینگ و کاهش ارزش ملک روبرو بودند؛ اما مسلمانان توانستند این شکایات را بی پایه و اساس نشان دهند. طبق گزارش های محلی محلی ساکنین با صدای اذان نیز مشکل داشته و آن را آلودگی صوتی تلقی می کردند.

صادق داوود از رهبران اجتماعی این مجوز را از برکات ماه دانسته و می گوید: سال ها مردم ما برای این روز دعا کردند و این نتیجه تلاش های همگان بود.

داوود به خبرنگاران گفت: برای پخش صدای اذان از بلندگوهای قوی استفاده نخواهد شد.

وی افزود: مردم آشنایی زیادی با اقوام مسلمان در اینجا ندارند و این بسیار ضروری است که با ایجاد درک متقابل، شناخت و آگاهی درستی از دین اسلام به آن ها بدهیم.

به گفته این مقام دینی، قرار است در فاز دوم پروژه مسجد سازی، به زودی درخواست برای منطقه بندی مجدد محل داده شود.

در ادامه بنیاد مسجد بلال قصد دارد یک مسجد بزرگ و یک مدرسه اسلامی در این ملک بسازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha