جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرقه های منحرف

​حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: دشمن برای تقویت و عضوگیری فرقه های منحرف هزینه های زیادی را مصروف می دارد، لذا باید پشت پرده این فرقه ها و عرفان های نوظهور توسط علما، روحانیون و طلاب برای همگان افشا شود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به حضور تاریخی ملت ایران به ویژه مردم استان کردستان در تظاهرات روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم کردستان در تمامی برهه های خاص ملی، تعهد و انقلابی بودن خود را نشان داده اند و دیروز نیز نمونه ای از این امر بود.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از نظر فرهنگی جزو مناطق غنی در کشور محسوب می شود، گفت: کردستان در کشور به عنوان استانی فرهنگی شناخته می شود، لذا متولیان فرهنگی استان برای معرفی کردستان در این حوزه تلاش بیشتری کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای علمای دینی بسیاری است، گفت: در مباحث قرآنی استان کردستان در کشور جایگاه ممتازی را دارد و بسیاری از قاریان و حافظان قرآن کریم در این خطه از ایران اسلامی رشد و نمو یافته اند.

این عالم اهل سنت افزود: متولیان امور دینی به مقوله های قرآنی و دینی در این استان بیشتر توجه کنند، زیرا کردستان استانی مرزی است و در پیشانی جبهه تهاجمات فرهنگی و دینی دشمنان قرار دارد.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه برخی از فرقه ها و عرفان های نوظهور در استان کردستان در حالت فعالیت هستند و جوانان و نوجوانان را از دین مبین اسلام خارج می سازند، اظهار داشت: در مقابله با فرقه ها و عرفان های نوظهور در سنندج به جز نهادها و سازمانهای مربوطه، روحانیون وظیفه خطیری در روشنگری دارند. طلاب باید با برپایی جلسات برای جوانان و دیگر آحاد جامعه خطر این فرقه ها را گوشزد نمایند.

وی تاکید کرد: این فرقه های نوظهور که مبدع آنها کشورها و دول استکباری و رژیم اسرائیل هستند همانند ماری خوش خط و خال برخی را به گرد خود جمع می کنند که این امر می تواند برای جامعه و آینده جوانان خطرآفرین باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه این فرقه ها از نظر مالی از سوی دشمنان به شدت حمایت می شوند، گفت: دشمن برای تقویت و عضوگیری فرقه های منحرف هزینه های زیادی را مصروف می دارد، لذا باید پشت پرده این فرقه ها و عرفان های نوظهور توسط علما، روحانیون و طلاب برای همگان افشا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha