شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

حوزه/ انسان باید مصیبت‌های دنیا را کوچک بشمارد، برخی افراد برای مسائل دنیوی اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند و توجهی به آخرت ندارند، به همین دلیل از راه رسیدن به اهل‌بیت(ع) و خداوند دور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، فرستادن صلوات در هنگام شنیدن لقب‌های پیامبر(ص) حتی در هنگام خواندن نماز واجب را مستحب مؤکد دانست و اظهار داشت: در روایات وجود دارد افرادی که در فرستادن صلوات کوتاهی می‌کنند، مذمت شدید خواهند شد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلامی(ص) می‌فرماید، بخیل‌ترین و جفاکارترین افراد کسانی هستند که بر من و آل من درود نمی‌فرستند.

این خطیب حوزوی به نشانه های مؤمن اشاره و تصریح کرد: انسان مؤمن اندوه را در دل نگاه می‌دارد و شادی‌ها را در چهره نمایان می‌کند.

وی نشانه های شرح صدر را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: یکی از نشانه های شرح صدر این است که انسان به مسائل ریز و ناچیز دنیوی توجه نداشته باشد، توجه نداشتن به مسائل دنیوی انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد کوچک شمردن دنیا در نظر انسان را یکی دیگر از علامات شرح صدر دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید مصیبت‌های دنیا را کوچک بشمارد، برخی افراد برای مسائل دنیوی اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند و توجهی به آخرت ندارند، به همین دلیل از راه رسیدن به اهل‌بیت(ع) و خداوند دور می‌شوند.

وی بابیان این که اگر فردی فریب دنیا را نخورد ازنظر عقلی بزرگ می‌شود، عنوان کرد: انسان‌های بزرگ دائماً در پی انفاق و سیر کردن شکم فقرا و نیازمندان هستند، اما انسان‌های تنگ‌نظر به فکر پر کردن شکم‌های خود هستند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) سخاوت و ایثارگری را یکی دیگر از علامات شرح صدر دانست و ادامه داد: عبادت یکی از کارهای مطلوب به شمار می‌رود اما سخاوت از عبادت بالاتر است؛ چراکه آیه‌ای برای رکوع نازل نشده است بلکه برای انگشتر دادن در رکوع آیه نازل‌شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha