پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد، گفت: کمیته های شورای زکات باید برای تشویق و ترغیب عاملان پرداخت زکات برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر شنبه در جلسه شورای زکات استان لرستان با اشاره به اینکه پرداخت زکات از سفارشات دین مبین اسلام است، گفت: زکات از لحاظ شرعی حکمی از احکام الهی است و با پرداخت آن می توان به رشد اقتصادی جامعه شتاب بخشید.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حکومت اسلامی اجرای دستورات دینی در جامعه است، بیان داشت: یکی از رسالت های مهم مسئولان حکومتی اجرای احکام الهی است و باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آبا د با اشاره به اینکه در نظام اسلامی برپاداشتن نماز، زکات و هشدار نسبت به هنجارشکنی از جمله وظایف مسئولان است، خاطر نشان کرد: نقش زکات در جامعه حیاتی و اساسی است و پرداخت آن در رفع فقر و محرومیت تاثیر بسزایی دارد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد، گفت: کمیته های شورای زکات باید برای تشویق و ترغیب عاملان پرداخت زکات برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه بسترسازی و فراهم ساختن زیرساخت ها برای جمع آوری زکات باید در جامعه صورت گیرد، افزود: فرهنگ سازی در رابطه با پرداخت زکات در جامعه باید نهادینه شود .

وی در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت مالی و خدماتی جهاد کشاورزی در زمینه جمع آوری زکات نیز گفت: تجربه موفقی که در سطح کشور در لرستان صورت گرفت این بود که زکات فطره در استان تنها از طرف کمیته امداد جمع آروی و سپس به نسبت توزیع شد و این امر نیز در سال جاری باید عملیاتی شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha