جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مرگ فقط انسان را از دنیا به آخرت منتقل می‌کند و زشتی و زیبایی مرگ را اعمال خوب و بد ما در این دنیا مشخص می‌کند، کسانی که آخرت را قبول ندارند سرگردان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جمع مردم روزه‌دار مسجد حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: مرگ فقط انسان را از دنیا به آخرت منتقل می‌کند و زشتی و زیبایی مرگ را اعمال خوب و بد ما در این دنیا مشخص می‌کند، کسانی که آخرت را قبول ندارند سرگردان هستند و دلشان به زندگی دنیا خوش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آن‌هایی که به قیامت ایمان ندارند، شاید به خدا ایمان داشته باشند اما نسبت به قیامت و آخرت غفلت دارند.

وی افزود: در دعاهای ماه مبارک رمضان می‌خوانیم که خدایا حال ما را به بهترین حالات تغییر بده، این دعا به این معناست که خدایا ما را از عالم شک، وهم، خیال و تردید به عالم اعتقاد راسخ و یقین منتقل کن.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد:  آیات ابتدایی سوره «نمل» به ما می‌گوید که برای دستیابی به‌یقین باید پایبند به عبادات الهی باشیم، زمانی که اذکار الهی و قرآنی را در نماز می‌خوانیم با تفکر به معانی آن، زمینه‌ای در ما ایجاد می‌کند تا اعتقادات ما از درون مستحکم شود.

وی بیان کرد:  یقین به معنای اعتقاد راسخ و محکمی است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن راه پیدا نمی‌کند، تمام عبادت‌ها باید به‌یقین ختم شود و خداوند تأکید کرده است که با عبادت زمینه ایجاد یقین در ما ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی افزود: مؤمنان کسانی هستند که به آخرت یقین دارند، البته قرآن کریم نماز و زکات را ابتدا مطرح کرده و سپس بحث یقین را مطرح می‌کند که باید گفت یقین، مهم‌ترین گوهر گران‌بهای هر انسان مؤمنی است.

وی با بیان اینکه قرآن کتابی روشنگر و معجزه‌ای آشکار است، گفت: در این سوره آمده قرآن کریم برای هدایت و بشارت مردم نازل‌شده است؛ یعنی قرآن کتابی است که علاوه بر نشان دادن مسیر هدایت، ما را به مقصد اصلی می‌رساند.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: اگر کسی انگیزه اقامه دین نداشته باشد بر اساس آیات ابتدایی سوره «نمل» مؤمن نیست، اقامه نماز به معنای اقامه دین است، امام راحل جزو بزرگانی بود که نماز و دین الهی را اقامه کرد و در حکومت طاغوت هر موضوعی که مخالفت با اقامه دین داشت با آن مقابله می‌کرد.

وی اظهار کرد: می‌توان به انواع گناهان آلوده بود، اهل دروغ، غیبت، ربا و ظلم باشیم اما نمازمان را هم بخوانیم، این مسائل با نمازخواندن منافاتی ندارد اما با اقامه نماز سازگاری پیدا نمی‌کنند زیرا اقامه نماز با فحشا و منکر همخوانی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی افزود: مؤمنان واقعی اقامه کننده نماز هستند و حقوق الهی و فقرا را در خمس و زکات پرداخت می‌کنند، نمی‌توان نماز خواند اما مال ما حرام و غصبی باشد زیرا مسائل مالی و اقتصادی دیواربه‌دیوار مسائل اعتقادی قرار دارد.

وی ضمن حضور حماسی و باشکوه مردم ایران اسلامی و استان قزوین در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: بار دیگر حضور حماسی و انقلابی شما در راهپیمایی روز قدس همراه و همگام با خروش ملت بزرگ ایران و سایر مسلمانان در اقصی نقاط جهان، در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد.

انتهای پیام/ن

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha