پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ملکدار

حوزه/مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: امروز ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، می تواند نقش بسیار فعال تری در معرفی و برقراری تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش ایفا کند و این دو نهاد نیازمند تعامل و قرابت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقل از ستاد همکاریها،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک‌دار اظهار داشت: ایجاد و زمینه خدمت بیش از 500 طلبه در بدنه آموزش و پرورش، یکی از دستاوردهای ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش می باشد که باید همین نگاه در همه بخش های حوزوی جاری باشد.

وی افزود: امروز طرح ها و برنامه های متنوعی میان حوزه و آموزش و پرورش در حال انجام است، اما کافی نیست، چرا که ده ها هزار  نفر فقط در شهر قم و قریب به 15 میلیون خانواده بزرگ آموزش و پرورش است که می بایست با یکدیگر در عرصه های مختلف تعامل، هم افزایی و خدمات دهی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملک‌دار ادامه داد: ستاد همکاریها ظرفیت خوبی میان حوزه و آموزش و پرورش فراهم کرده، ولی آنچه مهم است، ایجاد تعاملات سازنده تر و عملیاتی تر است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه  گفت: امروز طلاب در قالب طرح سرباز طلبه در 28 نهاد کشور حضور می‌ یابند و کارت پایان خدمت دریافت می ‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: با توجه به اینکه در خدمت سربازی طلاب در سایر نهادها، گذراندن حداقل سطح یک حوزه مدنظر است تا طلبه‌ها بتوانند به عنوان سربازطلبه خدمت کنند، اما به دلیل اینکه مخاطبان ما در آموزش و پرورش دانش‌آموزان هستند این مسأله از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی اظهار داشت: به همین منظور کار گروهی از مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و طی جلسه‌ای که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، شرایط ویژه طلاب برای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور در پاسخ به این سؤال که طلاب واجد شرایط چگونه می‌توانند برای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش اقدام کنند، تصریح کرد: طلاب باید در استان‌های مختلف به معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان و در استان قم به مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه و ستاد مراجعه کنند، تا زمینه اعزام آنها در 27 نهاد میسر شود.

وی در خصوص اینکه آیا پیش از این طلاب از معافیت سربازی برخوردار بودند، گفت: طلبه‌ها برای معافیت تحصیلی از معافیت تأخیری برخوردار هستند؛ برخی از طلبه‌ها و روحانیون می‌خواهند پایان خدمت دائم را داشته باشند که ما مانعی برای آنها ایجاد نکردیم و گفتیم خوب است که بروند در این نهادها کار فرهنگی و دینی انجام داده و کارت پایان خدمت هم دریافت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار خاطرنشان کرد: یکی از فواید دریافت کارت پایان خدمت برای طلاب این است که برای ورود و خروج از کشور، دیگر مشکلی نخواهند داشت، اما برای معافیت تحصیلی باید به مرکز مدیریت مراجعه کرده و مجوز بگیرند. در صورتی که اگر کارت پایان خدمت داشته باشند، دیگر نیازی به مجوز مرکز مدیریت نیست.

وی افزود: تشکیل کارگاه های توجیهی و مهارتی در بدو ورود به دوران خدمت سربازی با همکاری مرکز امور مهارت آموزی حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار می شود که نیمه نخست اردیبهشت ماه نخستین کارگاه توجهیی ، آموزشی و مهارتی طلاب سرباز وظیفه برگزار شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha