پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی

حوزه/در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی، بسیاری از شخصیت‌ها و مقام‌های کشور از جمله روسای قوا با صدور پیامی این واقعه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی را تسلیت گفت.

متن پیام آیت‌الله هاشمی شاهرودی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت روحانی فاضل و اندیشمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان عمر با برکت خود را به مجاهدت و تلاش علمی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها سپری کرد و در کنار تربیت شاگردان عالم و فاضل در مسئولیت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی نیز منشأ خدمات شایانی به اسلام و نظام اسلامی بود.

اینجانب ارتحال آن عالم وارسته را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفته و برای ایشان در این ماه مبارک رحمت و غفران الهی و برای شاگردان و بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس‌جمهوری در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد احمدی، از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و هم‌جواری با ائمه هدی (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد وارسته و دانشمند توانا حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمد احمدی، موجب تأثر و تألم شد.

این اندیشمند متعهد و پرتلاش عمر شریف خود را درراه تولید و نشر آثار فاخر فکری و فرهنگی سپری کرد و طی سالیان متمادی نیز، حضوری فعال و اثربخش در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت. آن مرحوم که با تألیف کتب و مقالات آگاهی‌بخش و همچنین پرورش شاگردان فراوان در حوزه معارف فلسفی، دینی و اخلاقی، منشأ خدمات ارزنده‌ای شد؛ جایگاهی شایسته و ماندگار در میان اصحاب فرهنگ و اهل معرفت ایران اسلامی خواهد داشت.

اینجانب مصیبت وارده را به جامعه علمی و فرهنگی کشور، شاگردان، علاقه‌مندان و به‌ویژه خانواده محترم آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و در ایام پرفیض ماه مبارک رمضان از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و هم‌جواری با ائمه هدی (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سَمت) را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

خبر ارتحال حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، موجب تأسف اینجانب شد.

این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بیت محترم ایشان و شاگردان آن عالم وارسته تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت دکتر احمد احمدی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رحلت عالم جلیل‌القدر، استاد برجسته و دانشمند حق‌طلب، جناب آقای دکتر احمد احمدی باعث تأثر شدید گردید. ایشان سال‌ها در محضر علامه طباطبایی (قدس سره) و امام خمینی (رحمه‌الله علیه) تلمذ نمودند و در دانشگاه تهران به تدریس فلسفه اشتغال داشتند.

در همه این دوران در کنار وجهه علمی، سجایای اخلاقی و تواضع و پارسایی ایشان در تربیت شاگردان بسیار مؤثر بود. خدمات ایشان در سال‌های طولانی عضویت در شورای انقلاب فرهنگی و سازمان سمت و پایه‌گذاری دانشگاه تربیت مدرس و دلسوزی در حل مشکلات کشور بر کسی پوشیده نیست.

برای آن سفرکرده عروج به عالم ملکوت و کسب مقام رضا از مقام احدیت خواستارم و به خانواده محترم ایشان و حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه و شاگردان استاد عرض تسلیت و تعزیت دارم.

پیام تسلیت رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی

همچنین علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز به مناسبت درگذشت مرحوم دکتر احمدی عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال روحانی جلیل‌القدر، شخصیت عالم و ارزشمند جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمد احمدی عضو مؤثر و پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

مرحوم دکتر احمدی از شاگردان امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی و یار امام (ره) و رهبری، همواره درراه اعتلای نظام و انقلاب گام برداشته و عمر با برکت خویش را در مسیر علم، دانش و تربیت تعداد فراوانی از فرهیختگان و عاشقان علم و دانش به کار گرفت و در طول سالیان طولانی عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولیت‌های مختلف علمی در سطوح عالی، منشأ خدمات بی‌نظیری بوده که آثار ماندگار او به نیکی ثبت و ضبط خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این عالم وارسته و اندیشمند اخلاق مدار را به حوزه‌های علمیه، جامعه علمی و دانشگاهی، شاگردان و علاقه‌مندان و به‌ویژه بیت مکرم تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی

وزیر علوم نیز در پیامی درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) را به خانواده آن مرحوم و جامعه دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این شرح است:

انا للّه و انا الیه راجعون

خانواده محترم حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای دکتر احمد احمدی

سلام‌علیکم

درگذشت اندوه‌بار روحانی برجسته و استاد گرانقدر حجت‌الاسلام‌والمسلمین شادروان دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) و عضو اسبق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موجب تأثر و تأسف شد.

این ضایعه را به همه سوگواران، خانواده محترم و معزز و به‌ویژه فرزندان آن مرحوم و نیز جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

پیام تسلیت وزیر امور خارجه کشور در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی را تسلیت گفت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت عالم فرهیخته و استاد برجسته حوزه و دانشگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمد احمدی عضو برجسته شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب تألم شد.

اینجانب درگذشت این عالِم عامِل که عمر گران‌مایه خویش را صرف مجاهدت علمی در حوزه و دانشگاه و خدمت در نهادهای علمی و فرهنگی کشور کرد به خانواده، همکاران، شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای این استاد فقید رحمت واسعه از درگاه خداوند سبحان مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد احمدی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

فقدان حکیم متأله، محقق ژرف‌اندیش و عالم متخلق، مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر احمد احمدی موجب تأثر و تأسف گردید. آن شخصیت علمی کم‌نظیر، در عمر پرثمر خویش محضر بسیاری از بزرگان و عالمان را درک کرد و علاوه بر تلمذ در محضر حضرات آیات بروجردی و امام خمینی «رحمت‌الله علیهما» قریب به دو دهه با مفسر بزرگ معاصر علامه طباطبایی (ره) مأنوس بود و از محضر نورانی ایشان کسب فیض نمود.

نقش‌آفرینی مرحوم دکتر احمدی در آغازین روزهای انقلاب اسلامی و تلاش برای بازگشایی دانشگاه‌ها در ستاد انقلاب فرهنگی و بعدها حضور مستمر و مؤثر این شخصیت برجسته علمی و دانش‌آموخته فلسفه غرب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین تأسیس دانشگاه تربیت مدرس با هدف تعلیم و پرورش استادان مبرز و شایسته، در کنار انبوه مقالات و تألیفات و فعالیت‌های ارزشمند علمی، تحقیقاتی و اجرایی و تربیت صدها شاگرد در دو نهاد حوزه و دانشگاه و سعی مجدانه و مدیریت ایشان در انتشار هزاران اثر علمی در انتشارات سمت، اوراق زرینی از دفتر زندگانی پرافتخار آن فقید سعید است که روشنی‌بخش و چراغ راه جویندگان حقیقت و معرفت خواهد بود.

اینجانب درگذشت این دانشمند بزرگ و یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری معظم را به عموم هم‌وطنان، به‌ویژه جامعه دانشگاهی و حوزوی و نیز خانواده مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و در آخرین روزهای ماه رحمت و مغفرت، از پیشگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و هم‌نشینی با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسألت دارم.

پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد احمدی عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت تأسف‌انگیز روحانی دانشمند و محقق ارجمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موجب تأثر و تألم گردید.

ضایعه فقدان این روحانی گرانقدر و استاد فلسفه دانشگاه که عمر با برکت خویش را صرف توسعه علم و دانش، گسترش آموزه‌های اخلاقی و اسلامی و ترویج فرهنگ این مرزوبوم و نیز تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش‌پژوهان مختلف نمود را به جامعه علمی کشور، شاگردان، علاقه‌مندان و خانواده محترم ایشان به‌ویژه جناب آقای دکتر وحید احمدی صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای آن عالم وارسته رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسألت دارم.

پیام تسلیت رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در پیامی درگذشت احمد احمدی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به شرح زیر است:

خبر درگذشت دوست گرامی و استاد عزیز، مرحوم دکتر احمد احمدی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت)، مایه تأثر و تأسف فراوان شد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی فقدان این روحانی صاحب فضل و فضیلت را که در عمر پربرکت خود خدمتگزار صادق دین و فرهنگ و فلسفه بود، به اهل حوزه و دانشگاه و دوستان و همکاران و به‌ویژه به خانواده و فرزندان محترم ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن استاد فقید از خداوند طلب علوّ درجات می‌کند.

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر احمد احمدی، عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» و جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر احمد احمدی «ره» به لقاء الهی پیوست و جامعه علمی و فرهنگی کشور را سوگوار ساخت.

آن مرحوم مغفور با کارنامه‌ای سرشار از خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی و حضور دیرپا در ستاد انقلاب فرهنگی و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون شک یکی از خدمتگزاران صدیق فرهنگ اسلامی بود که بدون هیچ‌گونه ادعا و چشم‌داشتی عمر پربرکت خود را در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی صرف کرد.

مرحوم مغفور حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی که افتخار شاگردی بزرگانی مانند امام خمینی «ره» و علامه طباطبایی «ره» در حوزه علمیه قم را حیات علمی خود داشت، با تحصیل و طی مدارج عالی علمی در دانشگاه و با نگاهی جامع در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه، بنیانگذار نهادهایی مانند دانشگاه تربیت مدرس و سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاه‌ها «سمت» بود که از این مسیر خدمات بزرگی به علم و فرهنگ ایران اسلامی انجام داد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» و جامعه علمی و فرهنگی کشور، در این ایام ماه مبارک رمضان علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی را برای این عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی و صبر جمیل برای بازماندگان آن مرحوم را از درگاه ربوبی مسئلت دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha