چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
كرسي آزاد انديشي مسئوليت طلاب؛ مدرسه علميه حضر ت آمنه فريدونكنار

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع «طلاب و مسولیت پذیری» در مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه (س) فریدونکنار برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، کوثر نانواکناری اراِئه دهنده  بحث در این کرسی گفت: انسان موجود رها شده ای نبوده و خداوند وظایف و مسئولیت‌هائی را برای انسان نسبت به خود، والدین، جامعه، نظام های سلطه گر و غیره وضع نموده تا به سعادت دنیوی واخروی برسد.

در ادامه خانم فضلیان منتقد کرسی بیان کرد : با توجه به جایگاه مسئولیت در اسلام چرا در جامعه افراد از مسئولیت فرار می کنند ؟ تا چه اندازه باید فرد مسئولیت پذیر باشد؟ آیا راهکاری برای مسولیت پذیری افراد وجود دارد ؟ در تقابل مسولیت ها چه کنیم؟ در قشر طلاب چگونه فرهنگ سازی شود ؟

خانم حبیبیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار با تعریفی از سائل (پرسشگر )، مسئول (کسی که از اوسوال می شود) و مسئول عنه(درباره چیزی که مورد سوال قرار می گیرد) اعلام کرد: تنبلی و سستی در افراد، بی خبری از ارزش اثرات مسئولیت پذیری، نداشتن صبر، ترس از زندگی  و ... از جمله علل و عوامل مسئولیت گریزی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار با اشاره به راهکار های مسئولیت پذیری تصریح کرد: خانواده و مربیان اقدامات موثری می توانند در مسئولیت دادن به فرزندان و دانش آموزان انجام داده و فوا ئد مسولیت پذیری را بیان و با ایجاد فضای معنوی وتوجه نسل جوان به در محضر خدا بودن، این امر مهم را محقق نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طلاب به عنوان مبلغین و مروجین دین و ارزش های اسلامی مسئولیت سنگینی نسبت به حفظ دین و دفاع از اسلام و استفاده از فرصت ها، درس خواندن، پژوهش و امر خطیر خانه داری و مادر بودن دارند؛ همچنین با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری، طلاب مسئولیت نسبت به مطالبات جامعه در خصوص فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی دارند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha