جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا پرندیان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان به دنبال منفعل کردن حوزه های علمیه هستند و می خواهند که تاثیرات روحانیون و طلاب را در جامعه کم اثر و حتی بی اثر کنند.

حجت الاسلام رضا پرندیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به این که امروزه انقلابی ماندن حوزه های علمیه یک ضرورت است، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه در کشور باید پویا و در مسیر ارتقا باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اگر در حوزه شاهد ایستایی باشیم، خروجی حوزه بی شک بی تاثیر، اندک و هرگز به چشم نمی آید.

وی  با اشاره به اینکه حوزه ها باید انقلابی باشند و در مسیر ارتقا انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزند، بیان داشت: امروز دشمنان به دنبال منفعل کردن حوزه های علمیه هستند و می خواهند که تاثیرات روحانیون و طلاب را در جامعه کم اثر و حتی بی اثر کنند، لذا در این مقوله باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام پرندیان اظهار داشت: تا زمانی حوزه ها پویا و در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی باشند، توطئه ها اثر نخواهد ولی اگر حوزه ها و مدارس علمیه دچار ایستایی شوند، آنگاه باید از خطر نفوذ دشمن ترسید.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: پایه های جمهوری اسلامی بر اساس شریعت مقدس اسلام است و تا هنگامی که این قوانین در کشور ساری و جاری است، انقلاب همچنان در ریل خود حرکت می کند، ولی اگر خدایی ناکرده عمدا یا سهوا عده ای از ریل انقلاب خارج شوند، آن زمان دشمن وارد میدان خالی از مبارز می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه های علمیه به علوم روز مجهز باشند، اظهار داشت: اکنون عصر دیجیتال و دنیای مجازی است و به اصطلاح دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده، لذا طلاب و روحانیون باید سواد مجازی و علم روز را با خود داشته باشند.

حجت الاسلام پرندیان با اشاره به اینکه خروجی حوزه های علمیه باید بر جامعه موثر و تاثیر مثبت در باب دینی داشته باشند، گفت: حوزه های علمیه باید طلابی را تربیت و تحویل جامعه دهند که جامع العلوم باشند، یعنی اینکه طلاب بتوانند در جامعه به سئوالات تمامی اقشار به ویژه جوانان و نیز شبهات پاسخ درست را بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha