پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه باید بین «معرفت و اعتقادات قرآنی» با «اطلاعات قرآنی» تفاوت قائل شویم، گفت: معرفت و اعتقادات قرآنی سرمایه و زیرساخت زندگی بر اساس قرآن و دستیابی به سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار جمعی از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی خواهر استان قزوین  با بیان اینکه باید بین «معرفت و اعتقادات قرآنی» با «اطلاعات قرآنی» تفاوت قائل شویم، اظهار کرد: خیلی‌ها در جامعه ما قربانی اطلاعات قرآنی شدند و همین که معلومات قرآنی پیدا کردند ابراز رضایت می‌کنند، در حالی که هدف رسیدن به معرفت قرآنی است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه معرفت و اعتقادات قرآنی با جان آدمی عجین است، تصریح کرد: معرفت و اعتقادات قرآنی ماندگار است و نجات بخش انسان در قیامت خواهد بود، اما در اطلاعات قرآنی احتمال فراموشی وجود دارد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه فعالان قرآنی می‌باید اقامه کنندگان قرآن باشند، بیان کرد: بین خواندن قرآن با اقامه آن تفاوت وجود دارد و برای رسیدن به جایگاهی که قرآن به صورت کامل در جامعه اقامه شود می‌باید معرفت قرآنی و اعتقادات قرآنی محور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: معرفت و اعتقادات قرآنی سرمایه و زیرساخت زندگی بر اساس قرآن و دستیابی به سبک زندگی اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وصیت‌نامه امیرالمؤمنین (ع) پس از ضربت خوردنشان اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت در وصیت نامه خود تلاش می‌کنند تا ما قرآنی زندگی کنیم، ابراز داشت: امام علی (ع) خطاب به فرزندانشان می‌فرمایند «شما را به ترس از خدا سفارش می‌کنم و هیچ گاه به دنیاپرستی ‌روی نیاورید«

امام جمعه قزوین  با بیان اینکه اجرای دقیق دستورات قرآنی اختلافات را از بین خواهد برد، عنوان کرد: باری تعالی تأکید کرده مسجد برای خداوند است و اگر به این نکته مهم توجه داشته باشیم کسی به خودش اجازه نمی‌دهد تا خود را مالک مسجد بداند و باعث بروز اختلاف در این مکان مقدس شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به ادامه وصیت‌نامه امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت خطاب به فرزندانشان فرمودند «ای فرزندان من حق گو باشد». کلام حضرت همان چیزی است که قرآن از ما انتظار دارد و وقتی کلام خداوند مورد توجه قرار گیرد، کلام دیگران از زندگی انسان رنگ می‌بازد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به وعده‌های الهی را مایه سعادتمندی و عزت دانست و خاطرنشان کرد: قرآن فرموده دشمن ستمگران و یاور مظلومان باشید و همه جا باید در مقابل ظلم ایستاد و سینه را در مقابل ظالم سپر کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اهالی قرآن باید در خط مقدم مبارزه با ستمگران و حمایت از مظلومان باشند و همانگونه که امام علی (ع) فرمودند برای اَجر و مزد کار کنند. حضرت می‌فرمایند هر کسی وصیت نامه من به او می‌رسد، وصی من خواهد بود.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه وصیت نامه خود درباره یتیمان سفارش جدی کردند و فرمودند مبادا یتیمان گرسنه و بی سرپرست بمانند. امروز نیز اگر می‌خواهیم به سبک زندگی اسلامی توجه داشته باشیم در تمام سطوح باید مجری این کلام مولا باشیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی (ع) درباره عمل به قرآن نیز بسیار سفارش کرده‌اند و می‌فرمایند مبادا دیگران در عمل کردن به قرآن بر شما پیشی گیرند و باید در تمام کارهای خیر جامعه قرآنی ما پیشتاز باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت درباره کعبه، خانه خدا نیز فرمودند مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلتی داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، افزایش روابط دوستانه بین یکدیگر و افزایش انسجام و وحدت از دیگر سفارشات امام علی (ع) در وصیت‌ نامه‌شان است، خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند تا می‌توانید وحدت، یکپارچگی و گذشت داشته باشید، اما اگر به ضعف‌ها و اشکال‌ها توجه کنیم و بهانه‌گیر باشیم به این هدف دست نخواهیم یافت و کارها پیش نخواهد رفت.

امام جمعه قزوین گفت: حضرت در پایان وصیت نامه فرمودند اگر من به خاطر این ضربه شمشیر به شهادت رسیدم، مبادا این را بهانه کنید و خون مؤمنان را بریزید و ایشان با این کار می‌خواستند پس از شهادتشان اتفاق ناگواری نیوفتد و فرمودند یک ضربه زده‌اند و شما نیز یک ضربه بزنید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha