سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ولایت‌پذیری را ازجمله درس‌هایی دانست که باید از شهید آیت‌الله سعیدی گرفت، گفت: اگر این ولایت مداری و ولایت‌پذیری به معنای حقیقی نبود، اکنون چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن نمی‌گرفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی عصر امروز در بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمد رضا سعیدی که در وادی‌السلام برگزار شد، شهدا را سرمایه‌های انقلاب دانست و اظهار داشت: رسالت انبیا و پیامبران الهی معین و مشخص است.

وی بابیان اینکه علما وارثان انبیا هستند، افزود: رسالت علما و فقهای اسلام نیز همانند رسالت پیامبران و انبیای الهی است.

عضو خبرگان رهبری به وظایف انبیا و علما اشاره و تصریح کرد: وظیفه پیامبر (ص) ایستادن در برابر ظلم است، امام خمینی(ره) نیز با توجه به رسالتی که به دوش داشت با رژیم شاهنشاهی به موعظه و نصیحت پرداخت اما هنگامی‌که دیدند آنان به سخنان گوش فرا نمی‌دهند در مقابل با آنان ایستاد و مقابله کرد.

وی عنوان کرد: شهید آیت‌الله سعیدی هنگامی‌که با حضرت امام (ره) آشنا شد در مرحله اول مکلف شدند که ایشان را بیازماید به همین دلیل در درس‌های ایشان شرکت می‌کردند و هنگامی‌که فهمید حضرت امام (ره) همان فردی که است می‌تواند سکان‌دار یک تحول بزرگ شود، مراحل بعدی را به‌عنوان وظیفه پیش روی خود گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سعیدی در آن زمان برای معرفی امام خمینی(ره) بسیار تبلیغ می‌کرد و رساله امام را به هرگونه که می‌توانست منتشر می‌کرد.

وی ابراز کرد: اگر مردم امام خمینی را در 17 دی نمی‌شناختند، انقلاب هیچ اثری نداشت، لذا شهید سعیدی توانست حضرت امام (ره) را به‌اندازه توان معرفی کند.

عضو خبرگان رهبری به ولایت‌پذیری شهید آیت‌الله سعیدی اشاره و عنوان کرد: شهید سعیدی در حد توان ولایت‌پذیر بودند و هنگامی‌که امام خمینی(ره) را شناخت، مانند یک سرباز در خدمت ایشان بود.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله سعیدی درراه خود بسیار ثابت‌قدم بود و ذره‌ای در اهداف خود عقب‌نشینی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ولایت‌پذیری را ازجمله درس‌هایی دانست که باید از شهید آیت‌الله سعیدی گرفت، تأکید کرد: اگر این ولایت مداری و ولایت‌پذیری به معنای حقیقی نبود اکنون چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن نمی‌گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که جنگ را اداره کردند، شعار آنان تنها حمایت از ولایت فقیه نبود بلکه همه وجود آنان تبعیت از آن بود، بنابراین باید بدانیم تمامی مسئولان ارشد نظام در انجام مسئولیت خود باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که طبق دستور مقام معظم رهبری باشد.

عضو خبرگان رهبری به موضوع برجام اشاره و عنوان کرد: چرا باید در مسائلی مانند برجام به مشکل برخوریم؟ آیا نظر مقام معظم رهبری در این موضوع مشخص نبود؟ مقام معظم رهبری هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد چطور برخی افراد یک‌طرفه بقای برجام را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور مسئول شورای عالی فضای مجازی است و هم وزیر ارتباطات را در اختیار دارد، بنابراین باید توضیح دهد که در این عرصه چقدر سخنان مقام معظم رهبری را به کرسی نشانده است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه انقلاب ما به شرطی پیشرفت خواهند کرد که دوگانگی در مدیریت نظام نباشد، تأکید کرد: پیام این شهدا و افرادی که با خلوص نیت وجودشان را تقدیم نظام کردند به مردم، به‌ویژه مسئولان نظام این است که روحیه آنان باید روحیه اطاعت‌پذیری باشد تا بتوانیم با این درس‌آموزی انقلاب را به‌پیش ببریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha