پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی حسینی فر

حوزه/ معاون سلامت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان گفت: در سال ۹۶ تعداد کلاس های بهداشت و سلامت به ۵۳ مورد رسید که در آن ۲ هزار و ۵۳ نفر آموزش های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نهمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کردستان، شب گذشته در محل مرکز خدمات حوزه علمیه استان با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام علی حسینی فر، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه، علی اصغر دریایی مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان، فرید شهسواری، معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه علمیه، حجت الاسلام هادی صالحی؛ معاون مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام علی حسینی فر به برخی از کارهای انجام شده در مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان اشاره کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: بیش از 64 نوع خدمت توسط مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان به طلاب و روحانیون ارائه می شود که اگر هر یک از این خدمات را به صورت مصور در بیاوریم خود تبدیل به یک نمایشگاه می شود.

حجت الاسلام حسینی فر عنوان کرد: هدف اصلی مرکز خدمات حوزه علمیه توانمندسازی و کاهش هزینه های درمانی و... طلاب و روحانیون است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان گفت: برای رسیدن به برنامه های تدوین شده خود، به صورت حضوری و غیرحضوری با مسئولان و افراد خیر و موثر در استان نشست ها و تعاملاتی داشته ایم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان، گفت: این مرکز مشاوره تلفنی در زمینه های پزشکی، روان شناسایی، مامایی و... به طلاب و روحانیون به صورت غیرحضوری مشاوره می دهد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه باید کلاسهای بهداشت و سلامت برای طلاب خواهر و برادر  را بیشتر از قبل کنیم، بیان داشت: در بحث سلامت با پزشکان و پرستاران خیر گفتگوهایی برای همکاری با این مرکز داشته ایم که الحمدلله قول همکاری را داده اند.

در ادامه این جلسه، فرید شهسواری، معاون سلامت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: در سال 95 بیش از 12 کلاس بهداشت و سلامت برگزار کردیم که در آن کلاسها بیش از 350 نفر آموزش دیده اند.

معاون سلامت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در سال گذشته نیز تعداد این کلاسها به 53 مورد رسید که در آن 2 هزار و 53 نفر در زمینه های مذکور آموزش دیده اند. امسال نیز تاکنون بیش از 28 کلاس در زمینه سلامت و بهداشت برگزار کرده ایم که 452 نفر تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امسال نسبت به سال گذشته آموزش های بهداشتی بیش از 91 درصد رشد داشته است.

معاون سلامت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان به برنامه های آتی این مرکز اشاره کرد و افزود: برپایی کلاسهای احیا (cpr)، برگزاری دوره های آموزش تزریقات، برگزاری دوره های روانشناسی، برگزاری دوره های طب سنتی و... از جمله این برنامه ها در سالجاری می باشد که ان شاء الله با همکاری دوستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha