جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه حجاب وعفاف

حوزه/ اگر خانواده وظایف اساسی خود را به طور کامل انجام دهد، جامعه حیات خود را با استحکام بیشتری ادامه خواهد داد و سیستم خانوادگی فرد را برای وارد کردن به اجتماع و سیستم اجتماعی آماده می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم منیژه حکیم جوادی در همایش عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، گفت: دین اسلام به عنوان آخرین دین آسمانی، برای تمام مشکلات و معضلات اجتماعی راهکار ارائه داده و موضوعی نیست که اسلام نسبت به آن سکوت کرده باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: خانواده اساسی ترین رکن اجتماعی در جامعه را تشکیل می‌دهد و از آنجایی که خانواده از افراد تشکیل می‌گردد، لذا تجلی یک خانواده بر اساس اعضای آن تعریف می شود و سپس تجلی یک جامعه با توجه به خانواده‌ها مشخص می‌گردد.

وی با تاکید به اینکه برای هدایت و تربیت اعضای خانواده باید به منابع اسلامی رجوع کرد، بیان کرد: بعد از قرآن، سنت پیامبر و سیره ائمه(ع) در کنار روایات و احادیث معتبر، می‌تواند به عنوان بهترین راهنما در مسیر تحکیم بنیان خانواده موثر باشد، ولی متاسفانه بیشترین مشکلات اجتماعی ما از روحیه بیمارگونه افراد سرچشمه می‌گیرد و جسم بیمار چندان لطمه‌ای به جامعه وارد نمی‌سازد، لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود همواره در کنار تربیت فرزندان، از آموزه‌های اسلامی و دینی بهره‌مند گردند.

جوادی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که درحال حاضر به عنوان یک چالش اجتماعی در جامعه تلقی می‌شود، ناهنجاری های روحی و رفتاری است و بهترین راه برای بررسی این معضلات رجوع به کلام قرآن است.

وی تصریح کرد: مدرسه و سیستم آموزشی به دنبال اثرگذاری بر فرزندان ما است و اصل وظیفه تربیت به عهده پدر و مادر است، در این بین مادران وظایف بسیار مهمتری دارند، چرا که نقش بیشتری در این زمینه دارند. خانواده با تربیت درست فرزندان آینده جامعه را به سمت آینده ای خوب و درخشان هدایت می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که مسئولان باید جهت آگاه کردن خانواده ها و بصیرت افزایی آنان در خصوص آسیب های فرا روی تربیت فرزندان به صورت جدی وارد عمل شوند، گفت: اگر خانواده وظایف اساسی خود را به طور کامل انجام دهد، جامعه حیات خود را با استحکام بیشتری ادامه خواهد داد و سیستم خانوادگی فرد را برای وارد کردن به اجتماع و سیستم اجتماعی آماده می سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha