پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از حضور حماسی مردم در روز قدس، گفت: با توجه به گرمای هوا و لجن پراکنی رسانه های بیگانه و تاش آنها برای دلسرد کردن مردم، ولی ملت با حضور با بصیرت خود باردیگر درس فراموش نشدنی به اجانب و بیگانگان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در دیدار  مسئولین ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان از حضور به یادماندنی ملت ایران در راهپیمایی باشکوه روز قدس قدردانی کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: با توجه به گرمای هوا و لجن پراکنی رسانه های بیگانه و تاش آنها برای دلسرد کردن مردم، ولی ملت با حضور با بصیرت خود باردیگر درس فراموش نشدنی به اجانب و بیگانگان دادند.

وی در رابطه با ترویج نماز در جامعه و خانواده بیان کرد: فرزندان از گفتار، رفتار و کردار والدین را الگوبرداری کرده و همان را دقیقاً عمل می‌کنند، به همین دلیل پدران و مادران در اقامه‌ به موقع نماز مقید باشند تا فرزندان نیز خود را مکلف به برپایی این فریضه‌ دینی بدانند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین افزود: باید تلاش کنیم با توجه به تأثیر مثبتی که نماز در زندگی روزمره دارد، نقش آن را در جامعه پررنگ‌تر کنیم و در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی نقش و تاثیر بسزایی دارند که انتظار می‌رود در این حوزه به وظایف و رسالت‌های خود به نحوی درست و شایسته عمل کنند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: در دین ما سفارش شده که دعا کنید، اذکار بخوانید. دعا برای این است که ارتباط با خداوند محفوظ بماند و منشأ همه انحرافات به خاطر غفلت از خدا و توجه به ظواهر دنیا است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز که دشمن از طریق جنگ نرم در بین دانش آموزان و فرزندان ما نفوذ کرده، یکی از بهترین پناهگاه ها سوق دادن فرزندان به نماز و آموزه های اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی به اثرگذاری یاد خداوند در زندگی اشاره و بیان کرد:  اهمیت نماز به حدی بالا است که خداوند متعال هر جا که می خواهد ارتباط با خودش را معرفی کند از نماز یاد می کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از اهداف انبیاء الهی اقامه نماز و یاد خدا در جامعه بوده و اگر نماز در زندگی انسان حاکم شود، موانع اجرای احکام الهی برطرف می شود و زمینه برای حکومت مسلمانان در جهان فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: والدین نه تنها باید اقامه‌کنندگان نماز باشند، بلکه فرزندان خود را به اقامه‌ این فریضه ‌دینی سفارش کنند، چرا که اگر چراغ نماز در خانه‌ها روشن باشد، دل انسان‌ها هم به نور الهی روشن می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha