جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمودی

حوزه/ حجت الاسلام محمودی، شهید مطهری را شخصیتی به روز خواند و گفت: این استاد شهید با توجه به نیاز جامعه به تألیف کتاب می پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد محمودی استاد حوزه پیش از ظهر امروز  در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) این شهر باتوجه به سالگرد درگذشت بانو مجتهده امین، اظهار کرد: یکی از مسائلی که بعد از انقلاب شکل گرفت، حوزه علمیه خواهران است که علو درجات را برای امام راحل داریم که این جریان را به راه انداخت.

وی بیان کرد: حوزه خواهران در ابتدا محدود به شهرهای بخصوصی بود و در اصفهان بانو مجتهده امین(ره) بودند که به این عرصه آمده و به درجات عالی هم رسیدند، بعد از انقلاب حوزه علمیه خواهران گسترش پیدا کرد تا خواهران بتوانند در این عرصه وارد شوند که به لطف خدا وارد شدند و کارهای قابل قبولی انجام دادند.

استاد حوزه افزود: خواهران طلبه نسبت به آقایان، پایان نامه های بهتری ارائه می دهند و ما این را به فال نیک می گیریم، تنها چیزی که در زندگی برای انسان می ماند، این تحقیقات دینی است که به نوعی خدمت به جامعه هم هست.

امام جمعه ملک شهر تصریح کرد: مدرک تحصیلات حوزوی صرفاً برای تعلیم، تربیت و آموزش دینی است مثل سایر رشته های دانشگاهی نیست که در جاهای مختلف بتوانند مشغول کار شوند، بنابراین زمینه اشتغال را برای کسانی که وارد این عرصه می شوند باید فراهم کرد.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: کسی که وارد حوزه می شود باید هدفش مقدس باشد و ارزش این جایگاه را بداند. عالم بزرگواری بودند که بدون وضو به قلم دست نمی زدند و می فرمودند که قلم مقدس است و خداوند با آن قسم یاد کرده است و با این دید به قلم و علم و دانش نگاه می کردند، اگر این ارزش و جایگاه را به هم بزنیم وبال ما خواهد شد، بالاترین حجاب بین بنده و خدا علمی است که در قالب چند اصطلاح قرار گیرد.

وی ادامه داد: اخلاق گفتنی نیست، انسان نیاز به تذکر دارد، خود پیامبر(ص) هم از سوی خداوند تذکراتی داشتند. پس انسان به هر مرحله ای برسد نیازمند به تعلیم، تربیت و اخلاق است، از بوعلی سینا پرسیدند چه کار می کنی؟ گفت: به دایره مجهولاتم اضافه می کنم. ما درس می خوانیم و فکر می کنیم که ملاتر می شویم، در حالی که انسان جاهل تر می شود، بنابراین به علم خود مغرور نشویم چون بشر محدود است و علم خدا نامحدود.

امام جمعه ملک شهر ابراز داشت: علم و دانش باید وسیله ای برای تعالی انسان باشد، مهم ترین علوم هم علوم دینی است، چون مربوط با هدایت بشر است و چون موضوعش انسان است، ارزش پیدا کرده، باید ارزش خود را بدانیم که مبلغ دین هستیم، این که ما از بین موجودات، انسان شده ایم جای شکر دارد. الحمدلله که مسلمان شده ایم و شیعه اثنی عشری و خدا را شکر که مبلغ دین شده ایم، اگر جایگاه خود را بدانیم، استفاده می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که دشمن ایشان را شناخته بود که از ما گرفت، امام راحل هیچ وقت جلوی مردم گریه نکردند، اما برای شهید مطهری گریه کردند و در مورد کتاب های ایشان فرمودند: بدون استثنا کتاب هایش هیچ مشکلی ندارد. شهید مطهری با توجه به نیاز جامعه به نگارش کتاب می پرداخت، بنابراین به کاری که انتخاب کرده بود عشق و علاقه داشت، شما هم با اعتقاد و ایمان و تمام امید پیش بروید که انتخاب درست و شایسته ای کرده اید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha