جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرشفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آمرزش گناه را یکی از نتایج ماه رمضان دانست و گفت: اگر کسی حق ماه رمضان را ادا کند از تمام گناهان خارج‌شده و به‌سوی خداوند بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر شفیعی ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، به آثار ماه رمضان اشاره و اظهار داشت: یکی از نام‌های ماه رمضان مغفرت است، ازاین‌رو مغفرت و آمرزش گناهان در این ماه بسیار موردتوجه واقع‌شده است.

وی بابیان اینکه رمضان ماه نجات از آتش جهنم است، افزود: وارد شدن به بهشت یکی از عواملی است که مؤمنان باید در این ماه از خداوند طلب کنند.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به آمرزیده شدن گناهان در ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: درگذشته هنگامی‌که برخی از مؤمنین دچار گناه می‌شدند توبه و ناله‌های شدیدی می‌کردند و تا مطمئن نمی‌شدند که بخشیده شده‌اند از ناله و توبه کردن دست نمی‌کشیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی ادامه داد: اکنون برخی‌ها برای 365 روز گناهی که مرتکب شده‌اند در سه شب چند استغفرالله می‌گویند و تمام می‌شود اما درگذشته چنین نبوده است، بنابراین باید برای این‌گونه توبه کردن‌های خود، بازبینی داشته باشیم.

وی با اشاره به سفارش اهل بیت(ع) به مردم مبنی بر رسیدگی به حساب قبل از حساب قیامت عنوان کرد: اگر به‌حساب خود در این دنیا رسیدگی کنیم قطعاً در این دنیاخواهیم فهمید که آیا توبه ما موردقبول درگاه خداوند قرارگرفته یا مورد پذیرش واقع نشده است.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به پایه‌های اصلی توبه اشاره و تصریح کرد: حضرت علی علیه‌السلام پشیمانی در قلب، گفتار، جبران خسارت‌ها با بدن و تصمیم به برنگشتن به‌سوی گناه را پایه‌های اساسی توبه می‌داند که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نتایج ماه رمضان باید آمرزش گناهان باشد، خاطرنشان کرد: اگر کسی حق ماه رمضان را ادا کند از تمام گناهان خارج می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرشفیعی ابراز کرد: اگر انسان محبت خداوند و اهل‌بیت(ع) را در دل داشته باشد، از گناهان دور می‌شود و آن را ترک می‌کند اما اگر این محبت وجود نداشته باشد به‌سوی گناه سوق پیدا می‌کند.

وی توبه را دارای قید و شرط دانست و تصریح کرد: تعداد بسیاری آیه پیرامون توبه در قرآن کریم وجود دارد که اکثر این آیه‌ها با پسوند و قید و شرط است، بنابراین اگر انسان با توبه همراه قید و شرط اصلاح شد مورد مغفرت خداوند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha