شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»

حوزه/ سفیر سابق ایران در باکو افزود: گرچه اقداماتی در زمینه حقوق بشر آمریکایی انجام گرفته است؛ اما واقعا کافی نیست و همه نهاد ها چه حوزه و نهاد های روشنفکر و مدنی باید به میدان آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» محسن پاک آئین در نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که عصر دوشنبه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد در ابتدا از تلاش های  بی شائبه و سخت کوشانه سازمان جوانان حقوق بشر و دبیر کل آن و نیز از مدیریت حوزه های علمیه قم و دیگر دست اندرکارانی که این نشست را ممکن ساختند تشکر نمود.

وی اظهار داشت: 6  تیر 94 مقام معظم رهبری بحث حقوق بشر آمریکایی را مطرح کردند و بعد از سه سال دوباره به آن اشاره نمودند که حال باید بنگریم در این سه سال چه اقداماتی در این راستا انجام داده ایم.

این دیپلمات و سفیر سابق ایران در باکو افزود: گرچه اقداماتی انجام  گرفته است؛ اما واقعا کافی نیست و همه نهاد ها چه حوزه و نهاد های روشنفکر و مدنی باید به میدان آیند.

وی با بیان اینکه ما در سه سطح می توانیم این موضوع را پیگیری کنیم، گفت: سطح ملی و بین المللی از این موارد است به عنوان مثال در عراق قاضی های عراقی می توانند از جنایت آمریکا در ابو قریب شکایت کنند و در سطح بین المللی در دیوان کیفری می توان آن را مطرح کرد.

پاک آئین تصریح کرد: اگر در کشوری نقض حقوق بشر رخ داد، هر کشور ثالثی می تواند نسبت به آن اقدام کند، لذا بر اساس این اصل قوه قضاییه ما می تواند مدعی شود علیه آمریکا به خاطر گوانتانامو و بسیاری مسائل دیگر.

وی ادامه داد: حقوقدان ها باید فعال شوند و این موضوع را دنبال کنند و دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید سازمان ملل را مجاب کند تا وظایف خود را عمل نماید.

این دیپلمات کشور عنوان کرد: امروز در دنیا اتفاقاتی می افتد که حوزه باید به آن توجه کند؛ دراروپا قانونی است که ازدواج محارم را با هم مشروعیت می دهد، نهضت ضد باروری راه انداخته اند و همجنسگرایی را ترویج  می کنند که این ها همه نقض حقوق بشر است  که در حوزه باید برای این ها پاسخ داشته و برخورد بشود.

وی با بیان اینکه باید در مجامع بین المللی و فضای مجازی حضور پر رنگ تری داشته باشیم، گفت: دفتر حفظ و نشر آثار رهبری هدفش گفتمان سازی و ترویج گفتمان های رهبری است و لذا آمادگی خود را برای شرکت و حمایت از گفتمان و هر گفتمان دیگری اعلام می دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha