جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: سلامت جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و به وسیله این مهم جامعه اصلاح می شود و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید نسبت به این واجب الهی احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی صبح امروز در نشستی با اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان محمدیه گفت: جامعه امروز نیازمند آرامش است و این فضا به وجود نمی‌آید مگر این که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی است که موجب عمل درست به سایر فرائض می گردد. ابا عبدالله الحسین(ع) از هر فرصتی حتی در روز عاشورا برای تبیین امر به معروف و نهی از منکر دریغ نفرمودند، لذا همه باید نسبت به این فریضه مهم احساس مسئولیت داشته باشند، البته امروز به این امر کمتر توجه می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: با توجه به این که در قرآن کریم این 2 فریضه واجب مورد توجه قرار گرفته، وظیفه مسلمانان نسبت به انجام این امر سنگین است و رشد و سلامت جامعه اسلامی و اقتدار، انسجام و پویایی نظام به این امر الهی بستگی دارد.

وی افزود: سلامت جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و به وسیله این مهم جامعه اصلاح می شود و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید نسبت به این  واجب الهی احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام موسوی موینی بیان کرد: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود، به طور قطع به سوی سعادت، رستگاری و پیشرفت حرکت خواهد کرد و طبیعی است در جامعه ای که این مهم به فراموشی سپرده شود، رفته رفته انسجام و یکپارچگی اجتماعی خودش را از دست خواهد داد.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: در جامعه ای که  امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد، ناهنجاری ها، بزهکاری ها و آسیب های بزرگ اجتماعی افزایش می یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha