جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی محمدی

حوزه/ امیدواری به رحمت خداوند به این معنا است که هیچ یک از اسباب و علل ظاهری و مادی را مستقل از خداوند نبینیم و خواسته و اراده خداوند را بالاتر از همه آنها بدانیم با چنین اعتقادی به این نتیجه می‌رسیم که از غیر خدا هیچ کاری برنمی‌آید و همه امور مادی و معنوی به دست خالق متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام علی محمدی امروز در جمع اساتید و ائمه جماعات مساجد استان، که در سالن اجتماعات شبستان مسجدالنبی (ص) برگزارشد، گفت: تعلیم و هدایت دیگران از امور بسیار ارزشمند است و از این جهت دانشمندان و مربیان در جامعه به پیامبران تشبیه شده‌اند؛ از آفات مهم تعلیم و تربیت این است که اگر مربی بدون آگاهی لازم به این امر مهم اقدام بورزد، نه تنها افراد را به سوی رشد و کمال سوق نمی‌دهد، بلکه موجب گمراهی و نابودی آنها هم خواهند شد.

وی افزود: از آثار دل بستن به خداوند این است که توکل و اعتماد به نفس را در درون انسان تقویت و آرامش روانی انسان را بازگردانده و تعادل روانی او را حفظ می‌کند و در نهایت، او را برای گرفتن تصمیمات جدید و حل مشکلات به وجود آمده آماده می کند.

وی به تبیین نقش توکل در زندگی توحیدی پرداخت و اظهار داشت: ایمان به علم، قدرت و اراده خداوند متعال و او را حاضر و ناظر اعمال خود دانستن و از این طریق به آرامش ایمانی رسیدن به معنی توکل است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد:  امیدواری به رحمت خداوند به این معنا است که هیچ یک از اسباب و علل ظاهری و مادی را مستقل از خداوند نبینیم و خواسته و اراده خداوند را بالاتر از همه آنها بدانیم، با چنین اعتقادی به این نتیجه می‌رسیم که از غیر خدا هیچ کاری برنمی‌آید و همه امور مادی و معنوی به دست خالق متعال است.

حجت الاسلام علی محمدی تصریح کرد: انسان متوکل تکیه گاه واقعی‌اش خالق هستی است و این را در عمل با انجام فرامین الهی به اثبات می رساند؛ عزت، بی‌نیازی از دیگران، صبوری و مسئولیت پذیری از نشانه‌های توکل است که در سایه آن انسان از آرامش فکری و روحی برخوردار می‌شود.

 استاد حوزه علمیه قزوین گفت: انسان امیدوار به خداوند نباید به غیر او دل ببندد و یا مأیوس شود؛ چرا که اگر تمام درهای آسمان و زمین بر انسان بسته شود و او به تقوای الهی پایبند باشد خداوند روزنه‌ای را به روی او باز می‌کند، بنابراین انسان باید تمام امید خود را خداوند متعال قرار دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha